Mini croissante cu gem


Mini croissante cu gem

Mini croissante cu aluat de casa si umplute cu gem de caise sau gem de zmeura. Dupa ce am experimentat mai multe aluaturi, am observat ca laptele usuca, asa ca l-am inlocuit cu smantana. De asemenea, am constatat ca este important ca untul sa fie mereu rece, asa ca trebuie sa nu uitam sa-l dam si pe el la frigider odata cu aluatul. Desigur ca mai trebuie imbunatatit pana la a ajunge la adevaratul foietaj frantuzesc, insa pana atunci puteti testa si varianta mea. Mini croissantele au fost delicioase.

Ingrediente:
pentru mini croissante:
25 g drojdie proaspata;
250 ml apa calduta;
2 linguri smantana;
1 ou;
3 linguri zahar;
1 jumatate lingurita cu sare;
150 g unt rece;
Faina cat cuprinde;

In plus: unt pentru impachetari si un ou pentru uns.

Pentru umplutura: gem de caise, de zmeura sau orice va place.

Mod de preparare:
Se pregateste aluatul: intr-un vas incapator, se amesteca faina cu drojdia proaspata. Se taie untul (incercati sa folositi un unt cu un procent ridicat de grasime) bucatele si se adauga peste faina, se amesteca faramitand cu degetele. Se adauga si apa calduta, zaharul, sarea, smantana si oul. Se framanta pana se obtine un aluat pufos, dar bun de intins.

Se presara faina pe masa de lucru si se intinde aluatul in foaie potrivita ca grosime. Se pun din loc in loc bucatele de unt (cu degetele, pentru a le presa mai usor). Se da la frigider pentru o ora (nu uitati sa dati si untul inapoi la frigider), dupa care se repeta procedeul (se intinde in foaie potrivita ca grosime, se pun din nou bucatele de unt si se impatureste aluatul si se da la rece). Se impatureste astfel de 3-4 ori.


Eu incep dimineata si ajung sa le coc spre amiaza. Este destula munca, insa va veti bucura cand o sa vedeti ce a crescut aluatul si ce pufos s-a facut. Eu consider ca merita rezultatul. Veti obtine un aluat cu cateva straturi frumoase si fragede. Daca le mai umpleti si cu gem de caise si le pudrati la final cu zahar, vor fi delicioase.

Dupa ultima impaturire, se intinde aluatul pe masa presarata cu faina, intr-o foaie potrivit de groasa, se taie in fasii triunghiulare lungi. Cand taiati fasiile de aluat, veti vedea ca acestea se despart si se strang, spre deosebire de aluatul obisnuit (datorita straturilor).


Se adauga un pic de gem (incercati sa folositi numai gem, eu am umplut cateva si cu dulceata care a curs in tava si s-a cam ars, deci e mai bun gemul). Se ruleaza de la baza inspre varf, sub forma de mini croissante (sper sa va ajute pozele mele) si se asaza intr-o tava cu foaie de copt (mai distantate intre ele, pentru ca isi maresc volumul la cuptor).


Se ung cu ou batut bine si se dau la cuptor, la foc mediu, pentru 20-25 de minute sau pana devin aurii. Dati focul spre mediu in primele 5 minute, apoi il faceti mic.
Se obtin 2 tavi.
Se pot pastra in cutii metalice pentru prajituri. Pot fi luate si la pachet.

Timp total: aprox 4h 30min
Portii: 10



Pofta Buna!



Comentarii