Fursecuri cu stafide, ciocolata si arahide


Fursecuri cu stafide, ciocolata si arahide

Am pregatit aceste fursecuri cu stafide, ciocolata si arahide nesarate. 

Ingrediente:
3 oua;
4 linguri zahar;
1 lingura zahar vanilat;
1 lingurita otet;
6 linguri cu varf faina (aprox 135 g);
un praf de copt;
1 cescuta ulei (150 ml);
un varf lingurita sare;
pentru decor: stafide, ciocolata cu lapte, arahide nesarate, coaja de citrice


Mod de preparare:
Se toaca marunt arahidele nesarate. Se marunteste si ciocolata cu lapte. In ceea ce priveste arahidele si ciocolata, daca doriti sa le folositi doar ca decor, este suficient cate 50g din fiecare. Daca doriti sa lipiti fursecutele 2 cate 2 cu amestec de ciocolata si arahide, veti avea nevoie de mai mult. Testati si gustati. Eu nu le-am lipit pe toate, ca sa ii pot da si tatei la serviciu.

Se separa ouale. Se bat cu mixerul albusurile cu un praf de sare pana se fac spuma, se adauga treptat zaharul, zaharul vanilat, otetul, galbenusurile si uleiul, amestecand cu mixerul. Apoi se adauga si praful de copt si faina si se amesteca usor cu o spatula, astfel incat aluatul sa ramana aerat. Se obtine un aluat moale, dar care nu curge.


Daca puneti aluatul in spritul de ornat, fursecurile vor avea forma in tava, dar nu-si vor pastra forma la cuptor. Insa asta e consistenta pe care mi-o doresc eu, pentru ca raman pufoase. Daca vreti sa isi pastreze forma, veti avea nevoie de mai multa faina, insa vor iesi mai tari, ori mie nu imi plac asa.


Se pun fursecurile cu spritul de ornat in tava cu foaie de copt, pastrand o oarecare distanta intre fursecuri pentru ca se vor intinde in tava. Se orneaza dupa gust. Eu am facut o parte cu coaja de portocala si lamaie iar  cealalta parte cu stafide, ciocolata si arahide.

Se da tava la cuptorul preincalzit, la foc mic, cam 10 minute sau pana se fac aurii. Nu le lasati prea mult, sa nu se usuce. Eu am obtinut 2 tavi cu astfel de fursecuri.

Cat fursecurile sunt inca fierbinti, se tavalesc prin farfurioara cu arahide si ciocolata, astfel incat ciocolata sa se topeasca si se lipesc 2 cate 2.

Timp total: aprox 30min
Portii: 40 de fursecute





Pofta Buna!



Comentarii