Mucenici Muntenesti (2017)



Mucenici Muntenesti

Pentru sarbatoarea de 9 Martie am ales sa pregatesc mucenici muntenesti. E o traditie de familie pe care o pastram si la care tinem. Imi mai place faptul ca acest preparat ne reuneste pe toti la masa.

Ingrediente:
350 ml apa calda,
1 lingurita sare,
1 lingura zahar,
faina Castello, tip 000, cat cuprinde (aprox 700 g cu tot cu framantat);
Pentru servit: nuca macinata, zahar, scortisoara, esenta de rom, coaja rasa de lamaie

Mod de preparare:
Intr-un vas se amesteca putina faina cu zaharul si sarea, se face un mic spatiu in mijloc, in care se toarna apa calduta (nu fierbinte!), se amesteca bine, adaugand treptat faina cat cuprinde si framantand pana se obtine un aluat elastic si bun de intins. Eu am folosit faina Castello, tip 000, de la Lidl, de care am fost foarte incantata.


Se intinde aluatul intr-o foaie subtire pe masa presarata cu faina, se decupeaza mucenicii cu forma speciala si se asaza in mai multe tavi presarate cu faina. Coca ramasa se framanta si se intinde din nou, dupa care se taie in 40 de betigase, care ii reprezinta pe cei 40 de Mucenici.

Se lasa la uscat pana a doua zi.


A doua zi, se pun la fiert intr-o oala de 4 litri cu apa si putina sare, iar cand fierbe apa, se adauga mucenicii si se da focul mic. Se amesteca in ei, sa nu se lipeasca, se fierb aprox 1 ora (cand se ridica la suprafata, sunt gata).

Se servesc calzi, decorand fiecare dupa gustul sau, eu pun de obicei la un castron: o lingura cu nuca, 1 cu zahar, cateva picaturi de esenta de rom, un praf de scortisoara si putina coaja de lamaie.

Timp de uscare 24h;
Timp de fierbere aprox 1 h
Portii: 10





Pofta Buna!

Distincții:

Rețetă premiată de revista Practic în Bucătărie și publicată în nr. 3 din februarie 2019


Comentarii