Rețete de post

Paine cu cimbru


Paine cu cimbru

Pentru ca mi-a ramas aluat de la pizza, l-am transformat azi in paine, l-am uns cu ulei si am presarat cimbru, painea a fost pufoasa la interior, dar cu o crusta crocanta si rumena. Am fost asa incantata, ca voi face din nou painea astfel, cat mai curand.
Din ingredientele de mai jos eu am obtinut un aluat subtire de pizza si o paine. Daca veti face doar paine, veti obtine o paine mai mare sau doua aluaturi de pizza.

Ingrediente:
Un cub mic (25 g) drojdie proaspata,
4 linguri ulei,
350 ml apa calduta,
faina cat cuprinde,
2 lingurite sare,
1 lingurita zahar,
Ulei pentru framantat,
cimbru

Mod de preparare:
Intr-un castron mai mare, se dizolva drojdia in putina apa calduta, se adauga zaharul si se amesteca bine, apoi se adauga sarea, uleiul, restul de apa si faina cat cuprinde. De data aceasta, la framantat, am adaugat ulei in loc de faina. Trebuie sa obtineti un aluat elastic, pufos, usor moale.

Se lasa aluatul peste noapte, la frigider. Isi va dubla volumul.

A doua zi, se asaza aluatul intr-o tava rotunda, dar fara foaie de copt, ci doar cu un strat subtire de faina. Se intinde usor cu mainile, presandu-l. Se cresteaza in patratele, se unge cu ulei si se presara cimbru.

Se coace la foc mic aprox o ora, pana capata o crusta aurie, frumoasa.

Portii: 6 portii



Pofta Buna!
  

Comentarii