Rețete de post

Pernute din foietaj cu carne, verdeata si usturoi


Pernute din foietaj cu carne, verdeata si usturoi

Pentru ca mi-a ramas amestec de carne tocata de la chiftelute, am pregatit si niste pateute cu carne, verdeata, usturoi si aluat foietaj.

Ingrediente:
1 pachet aluat foietaj (2 x 400 g);
500 g carne de porc tocata;
1 morcov ras;
2 cartofi;
1 ou;
Sare, piper si cimbru dupa gust;
Verdeata: frunze de ceapa verde, frunze de usturoi verde si patrunjel;
1 ou pentru uns

Mod de preparare:
Se lasa aluatul la dezghetat la temperatura camerei.

Pentru umplutura, am folosit amestec de carne de la chiftele, insa o puteti pregati si acum amestecand intr-un castron mai mare carnea de porc, cartofii, morcovul si verdeata, date toate prin masina de tocat. Se condimenteaza dupa gust.
Se caleste carnea intr-o tigaie cu putin ulei incins, pana se rumeneste. Dupa ce s-a racit, se adauga un ou si se amesteca.

Se desface primul aluat si se taie in dreptunghiuri maricele. Se adauga pe jumatatea fiecaruia putina carne, cealalta jumatate se cresteaza, apoi se ung marginile cu putin ou batut si se impatureste. Imi plac mult retetele cu aluat foietaj si imi place sa experimentez diverse modele. De data aceasta, le-am crestat cu un cutit.


Se asaza in tava pregatita cu foaie de copt, un pic mai rasfirate pentru ca se vor umfla, se ung cu oul batut si se dau la cuptorul preincalzit, la foc mediu, aprox 20-25 de minute sau pana se rumenesc.

Se pregateste la fel si celalalt aluat.

Se obtin 2 tavi.
Timp total: aprox 1h 40min





Pofta Buna!

Comentarii