Rețete Pascale

Prajitura Cris


Prajitura Cris

Pentru ca venea week-end-ul si ai mei ma rugau sa la fac ceva dulce, am pregatit o prajitura rapida de vara cu crema de ciocolata si trufe, cu alune rumenite si frisca, asa ca i-am spus “Cris”, dupa sora mea, care e fan ciocolata.

Ingrediente:
Pentru blat:
3 oua;
4linguri faina;
3 linguri zahar;
1 varf lingurita sare;
100 ml ulei;
Jumatate lingurita praf de copt;
Jumatate lingurita cacao;

Pentru sirop:
200 ml apa;
2 linguri zahar;
1 lingura spuma de capsuni;

Pentru crema:
Jumatate de plic crema cu ciocolata si trufe Dr.Oetker;
125 ml lapte;
2 linguri zahar;

Pentru decor:
100 ml frisca lichida;
alune nesarate rumenite si tocate;
bombonele de zahar Dr.Oetker


Mod de preparare:
Pandispanul:
Se spumeaza albusurile cu un praf de sare si zaharul, se adauga treptat galbenusurile, uleiul, apoi si faina si praful de copt. Se toarna putin din compozita rezultata intr-un castronel si se amesteca cu jumatate de lingurita de cacao.
Se toarna compozitia alba intr-o tava, pe hartie de copt, se pune din loc in loc si din compozitia cu cacao. Se da la cuptorul preincalzit, pentru 20 de minute, la foc mediu. Vom obtine o foaie de blat subtirica. Se lasa la racit.

Siropul:
Se face un sirop cu apa, zaharul, iar pentru ca am avut in frigider si spuma de capsuni de la o alta prajitura, am pus in sirop si o lingura de spuma. Insa puteti folosi ce esente doriti. Se lasa sa fiarba cam 5 minute. Se lasa apoi la racit.


Crema:
Se bate cu mixerul praful de crema de ciocolata cu trufe cu laptele si zaharul pana devine matasoasa.


Decorul:
Se bate frisca lichida pana devine cremoasa.

Se toaca marunt alunele nesarate rumenite inainte la cuptor.

Se taie blatul in jumatate, apoi in dreptunghiuri care se insiropeaza dar nu prea tare. Se umple cateva prajituri cu crema de ciocolata, se presara alunele, se imbraca tot in ciocolata si se orneaza cu frisca, pentru un contrast frumos. Iar alte prajituri se umple si se imbraca in frisca si se orneaza cu crema de ciocolata.
Se presara bombonele de zahar si se dau prajiturile la frigider pana la servire.

Eu am obtinut 9 prajituri.
Timp total: 40min





Pofta Buna! 

Comentarii