Dulceata de cirese (2017)

Dulceata de cirese

Dulceata de cirese este preferata mea.
La aceasta reteta am folosit urmatoarele cantitati:

Ingrediente:
1700 g cirese (cantarite dupa scoaterea samburilor);
1000 g zahar;
1 pahar apa (350 ml)

Mod de preparare:
Se spala fructele, se scot samburii, eventual se lasa in apa rece pentru a scapa de viermi, dar eu nu am gasit nici unul, asa ca treaba a fost relativ usoara :)
Se pun intr-un vas adanc, se acopera cu zahar in functie de cat de dulci sunt fructele dar si in functie de preferintele fiecaruia.
Se lasa peste noapte, iar a doua zi se pun la fiert intr-o cratita mare impreuna cu un pahar cu apa (pentru ca vreau sa aiba mai mult sirop).


Se fierbe la foc mic pana se leaga siropul, luand spuma la nevoie si amestecand mereu, sa nu se lipeasca.
Se toarna asa fierbinte in borcane, se pun capacele, se intorc cu capul in jos si se lasa la racit.
Se eticheteaza, se gusta si se pozeaza, apoi se imparte cu cei dragi :) :)

Timp de pregatire: aprox 1h + timpul necesar sa isi lase sucul (eu le-am lasat peste noapte)
Timp de gatire: aprox 45 min
Portii: 2 borcane de 450 g si 1 borcan de 700 g.






Pofta Buna!



Comentarii