Mustar de casa

Mustar de casa

Pentru ca in ultima vreme am tot experimentat diverese alergii, m-am hotarat sa renunt la anumiti conservanti si coloranti. Astfel ca mi-am facut in casa diferite conserve. Printre ele, si acest mustar de casa. Simplu, dar iute.

Ingrediente:
100 g boabe de mustar,
3 linguri apa,
1 lingura otet din vin,
O jumatate de lingurita cu sare,
2 linguri zahar,
Optional: o lingura lapte


Mod de preparare:
Se pun boabele de mustar (eu le-am cumparat din plafar) intr-un vas mai adanc, il puteti folosi pe cel de la blender, cum am facut si eu. Se clatesc in apa rece, apoi se acopera cu un strat generos de apa si se lasa la inmuiat 20 de minute.


Se arunca apa, se clatesc din nou, iar acum se adauga: un strat subtire de apa care sa acopere boabele (asta inseamna cam 3 linguri), otetul, zaharul si sarea. De aceasta data, l-am vrut simplu, asa ca nu am folosit alte mirodenii, insa puteti experimenta dupa plac.


Se lasa la macerat 2 zile, in frigider. Folosind vasul de la blender, i-am pus capacul, asa ca nu a luat nici alte arome din frigider.
Dupa acest timp, se amesteca cu blenderul cu multa rabdare, pentru ca dureaza ceva pana se omogenizeaza si se sparg bobitele (cam 10 minute mi-a luat mie). Gustandu-l in timp ce il amestecam, mie mi s-a parut cam iute, asa ca l-am inmuiat cu o lingura de lapte, insa acum depinde de gustul fiecaruia.


De mentionat ca nu s-au spart toate bobitele, insa nu ma deranjeaza pentru ca oricum nu intentionam sa arate ca mustarul din comert. Arata chiar rustic asa. Iar gustul este unul iute, usor dulce, dar mult mai aromat si intens fata de cel cumparat, asa ca de-acum imi voi face mustarul in casa si voi experimenta diverse combinatii.

Timp total: 2 zile la macerat + aprox 35 de minute pregatire si mixare
Portii: 1 borcan de 300g





Pofta Buna!



Comentarii