Rețete Pascale

Castraveti in otet


Castraveti in otet

Imi place sa conserv castravetii pentru sezonul rece, ca apoi sa ii pot folosi la salata de boeuf sau ca salata la o mancare mai consistenta.

Ingrediente:
aprox 3 kg castraveti;
Cativa morcovi;
cateva bucatele de hrean;
o ceapa;
1,5 l apa;
1 pahar otet;
1,5 linguri sare de mare;
1 lingura zahar;
cateva foi de dafin;
cateva boabe de piper;
cateva boabe de mustar;
frunze o telina;

Mod de preparare:
Se pun la fiert apa impreuna cu otetul si mirodeniile, iar din momentul in care incep sa fiarba se lasa cateva clocote (asta inseamna cam 7 minute). Pentru ca am folosit 1.5 l apa, am pus o lingura si jumatate de sare, eu pastrez proportia 1 lingura cu sare la un litru de apa.
Se asaza castravetii, ceapa, morcovii si hreanul in borcane, se acopera cu frunze de telina si se pun cutite sub borcane (ca sa nu crape), apoi se toarna lichidul fierbinte cu polonicul. 



Cand incepe sa se mai raceasca lichidul, se pun capacele la borcane, apoi se tin intoarse cateva minute.
Dupa ce s-au racit, se depoziteaza la loc racoros.
Am obtinut: 1 borcan de 1.5kg si 2 borcane de 800g.

Pofta Buna!



Comentarii