Crema de zahar ars (2017)


Cremă de zahăr ars

Acesta e unul dintre deserturile mele preferatea, are aroma copilăriei.
În mod clasic, crema de zahăr ars se prepară într-un vas așezat în alt vas cu apă (pentru ca aburii să facă desertul mai spumos, mai fin). Dar când eram mici, o dată, din lipsă de timp, mama ni l-a pregătit altfel, renunțând la vasul cu apă. Desertul a ieșit mai caramelizat, iar noi am fost foarte încântate de el. De aceea, am preluat rețeta așa și l-am gătit numai așa, mi-a plăcut mai mult.

Ingrediente:
1 litru lapte;
zahăr: 6 linguri pentru ars + 3 linguri pentru compoziţie;
8 ouă;
esenţă de rom după gust;
Opţional: vanilie.

Mod de preparare:
Se pun 6 linguri cu zahăr într-o cratiţă mare, rotundă, pe foc mic şi se topeşte zahărul până se caramelizează, rotind cratiţa astfel încât acest caramel să acopere şi pereţii cratiţei. Se mânuieşte totul cu grijă, pentru că este fierbinte. Se lasă cratiţa deoparte, să se răcească.

Separat, se fierbe laptele.

Într-un vas alt vas, mai adânc, se bat bine cu un tel ouăle cu cele 3 linguri  de zahăr, la care, opţional, se pot adăuga şi seminţele unei păstai de vanilie (sau puteți infuza păstaia în lapte). Se adaugă laptele cald cu polonicul. Nu se pune pe tot odată, să nu se brânzească, ci treptat. Se bate cu telul tot timpul.

Se pune amestecul în cratiţa în care am caramelizat zahărul mai devreme, care între timp s-a răcit, şi se dă la cuptorul preîncălzit, la foc potrivit, până se face maroniu (cam 30 de minute).


După ce se scoate crema din cuptor, se adaugă şi esenţa de rom şi se lasă la răcit la temperatura camerei. Dupa ce s-a răcit, se răstoarnă într-un vas adânc, apoi se dă la frigider. Se serveşte rece.

Timp de pregătire: aprox 40 min
Timp de gătire: 30 min
Porții: 8



Poftă Bună!

Comentarii