Dulceaţă de citrice

Dulceaţă de citrice
Am adaptat reţeta mamei de dulceaţă de portocale la resursele şi cantităţile pe care le-am avut. Am ales să folosesc coaja de la mai multe citrice, nu doar de la portocale şi să le toc mărunt în loc să le fac melcişori. Veţi vedea mai jos. Mie îmi place mult să o folosesc pentru a aroma deserturi şi în siropul de la torturi.

Ingrediente:
Coaja de la 2 portocale mari;
Coaja de la 4 mandarine;
Coaja de la 2 lămâi;
5 linguri zahăr;
2 pahare cu apă.

Mod de preparare:
Se spală fructele şi se usucă pe şervete de bucătărie.
Se curaţă portocalele şi mandarinele de coajă. Se taie mărunt cojile. Lămâile se dau pe răzătoare. Lămâie parfumate vor contribui şi ele cu aroma lor la această dulceaţă.
Se pune pe foc o crăticioară cu apă, iar când fierbe, se opreşte  focul. Se toarnă cojile de citrice şi se opăresc câteva minute. Se scot pe o tavă şi se lasă la răcit.
Între timp, într-o altă cratiţă se pun la fiert zahărul cu apa şi se lasă să fiarbă până se leagă. Când siropul este aproape legat, se pun cojile de citrice şi se mai lasă să fiarbă cam 10 minute sau mai multicel dacă o vreţi mai legată.

Se lasă dulceaţa la răcit, apoi se toarnă în borcan, se pune capacul şi se depozitează la loc răcoros.

Notă! Poate vi se pare puţin zahăr, însă dacă veţi cântări cojile de citrice, veţi vedea că sunt uşoare, eu am avut cam 250 g, iar dulceaţa a ieşit suficient de dulce. Adaptaţi zahărul la cantitatea dumneavoastră de fructe, dar şi după preferinţe.

Timp total: aprox 40min.
Porţii: 1 borcan





Poftă Bună!


Comentarii