Rețete de post

Friganele


Friganele

Pentru mine, friganelele, gogosile, mirosul de vinete coapte si aroma de dulceata care fierbe sunt o parte din aromele copilariei. Nu am mai facut demult friganele si toata lumea ar fi mancat ceva dulce, asa ca am pregatit cateva, folosind o paine mai veche. Unii le-au mancat cu zahar pudra, altii simple, altii cu smantana mai grasa si gem de mure de casa.

Ingrediente:
3 oua,
O paine mai veche,
Un praf de sare,
Un pahar cu lapte

Pentru decor:
zahar pudra
ori smantana 20%  si gem de mure

Mod de preparare:
Intr-un castron mai inalt, se bat cu un tel ouale cu laptele si un praf de sare.


Se feliaza o paine mai veche (de o zi sau doua), apoi se scufunda fiecare felie in amestecul de oua cu lapte si se scoate repede pe o farfurie.



Cand eram mici, tata prajea friganelele intr-un tuci cu ulei incins, acum i-am rasfatat eu pentru ai mei si le-am pregatit intr-o tigaie antiaderenta cu putin ulei incins. Ce-i drept, tot tata le face cele mai bune.


Cand friganelele au devenit aurii-brune, se scot pe o tava pregatita cu servete de hartie care sa absoarba surplusul de ulei. Se lasa la racit si se servesc cu smantana (20 % grasime), gem de mure sau pudrate cu zahar.

Timp de prgatire: aprox 10 min
Timp de gatire: 30 min
Portii: 6


  

Pofta Buna!
  

Comentarii