Rețete Pascale

Ardei umpluti cu carne de porc



Ardei umpluți cu carne de porc

  

Am ales să pregătesc această rețetă așa cum îmi plac mie mai mult ardeii umpluți: cu carne de porc și cu mult sos. În plus, am pus printre ei roșioare, pentru gust și aromă. I-am dat la cuptor, să se gătească cât mai bine și pentru a se rumeni bine ardeii, apoi i-am mai ținut un pic pe aragaz pentru a scădea sosul și a-l îngroșa cu puțină făină. Pentru ca această mâncare să nu fie greoaie, am umplut ardeii cu carnea crudă amestecată cu orez, nu călită.

 

Timp de pregătire: 40min

Timp de gătire: 1h 10min

Porții: 5

 

Ingrediente:

11 ardei graşi,

4 roşii mici,

700 g carne de porc,

O felie de pâine înmuiată în apă,

1 ceapă albă,

1 linguriţă sare,

100 g orez,

1 ou,

40 ml ulei,

1 linguriţă de făină diluată într-o ceşcuţă cu apă,

5 linguri pastă de tomate diluată în apă,

150 ml apă călduţă,

Mărar şi pătrunjel

 

Mod de preparare:

Se spală ardeii, se decupează cu grijă cotoarele (pentru că le vom pune la loc), se curăţă de seminţe şi se lasă la scurs.

Carnea de porc se toacă, apoi se amestecă împreună cu orezul spălat bine, ceapa tocată mărunt, sarea şi oul (care va lega compoziţia). Am pus şi apa şi o felie de pâine înmuiată în apă, pentru a face amestecul mai pufos. Se umple ardeii cu această compoziţie, se pun înapoi capacele şi se aranjează într-o cratiţă mai mare, în care am pus un strat subţire de ulei.

Printre ardei se adaugă și roșiile spălate și tăiate mai mare.

Peste ardei se pune pasta de tomate desfacută în apă, apoi se completează cu apă până la nivelul capacelor.

Se dau ardeii la cuptor pentru o oră, la foc mediu, până se rumenesc frumos.


Mai departe, se scot ardeii din cuptor şi se mai ţin cam 10 minute pe aragaz, la foc mic, să scadă sosul şi să-l îngroş cu puţină făină dizolvată într-o ceşcuţă cu apă şi pusă prin strecurătoare, pentru a evita cocoloaşele.


După ce se ia focul, se adaugă verdeaţa proaspătă, pentru a le evidenţia aroma.

Eu i-am servit cu smântână.



Poftă Bună!

Distincții:

Rețetă premiată la Concursul „Gătești și câștigi” și publicată în revista Libertatea pentru femei Rețete nr. 9/2018.

Comentarii