Stafide de casă din struguri albi


Stafide de casă din struguri albi

Am tot nimerit în ultima vreme stafide (cumpărate) râncede sau cu un gust neplăcut, aşa că m-am hotărât să mi le fac eu. Am întrebat-o pe mama cum făcea bunica, dar pentru că la apartament nu e ca la ţară, m-am adaptat şi le-am uscat la cuptor, cam în două zile, în mai multe reprize.

Ingrediente:
2 kg struguri albi fără seminţe

Mod de preparare:
Se spală strugurii, se desprind boabele de pe ciorchini.


Se răsfiră boabele pe o tavă cu hârtie de copt. Eu am încercat o serie cu hârtie şi o serie fără. Boabele conţinând apă, se lipesc de tavă şi au tendinţa să se ardă uşor, aşadar mie mi-a prins mai bine hârtia de copt.
Se încălzeşte cuptorul, apoi se face focul foarte mic. Se dă tava la cuptor şi se amestecă des în boabe. Se stinge focul, iar după ce se răceşte cuptorul, se repetă procedeul.


Pentru că nu am deshidrator, eu aşa usuc şi strugurii şi legumele: în mai multe reprize, ceea ce poate dura cam o zi-două.
Din 2 kg de struguri se obţin 160 g de stafide. E mult, e puţin? Pentru mine e suficient, pentru că am umplut o cutiuţă din aceea de la mascarpone. Le-am pus pe un şervet, în cutia pe care o ţin cu capacul închis. Am rămas surprinsă că sunt aşa de aromate şi de gustoase, nu se compară cu cele din comerţ.



P.S. La una dintre serii, am adăugat în tavă câteva prune şi nuci, şi ce gustoase au fost!


Timp de pregătire: 15min
Timp de uscare: aprox 48 h
Porţii: 8


  

Poftă Bună!

Comentarii