Rețete de post

Chifle cu fasole bătută, cabanoşi şi murături


Chifle cu fasole bătută, cabanoşi şi murături

Îmi place mult fasolea bătută alături de murături şi, de obicei, pregătesc fasolea bătută cu ceapă călită şi bulion, dar acum am vrut ceva simplu, aşa că am umplut câteva chifle cu susan cu fasole bătută, lăsată simplă, fără stratul de ceapă, aşa că am adăugat cârnaţi prăjiţi (cabanoşii sunt preferaţii mei) şi trandafiraşi făcuţi din castraveţi muraţi. Este o reţetă făcută acum mai mult timp, dar m-am gândit că ar fi potrivit s-o postez acum pentru 1 Decembrie.

Ingrediente:
8 chifle kaizer cu susan,
300 g fasole boabe,
4 cârnaţi cabanos,
3 castraveţi muraţi,
1 ceapă,
1 morcov,
3 căţei de usturoi,
Sare, după gust,
O lingură ulei

Mod de preparare:
Se lasă fasolea la înmuiat câteva ore, să se hidrateze bine. Se pune fasolea la fiert cu apă şi puţină sare, se ia spuma, apoi se schimbă apa. Când începe să clocotească din nou, se mai poate adăuga sare, dacă e nevoie, apoi şi ceapa tăiată în patru şi morcovul tăiat rondele.
După ce s-a fiert fasolea, se dă de pe foc, se lasă un pic la răcit, se scurge de apă, păstrând un pic într-un castron, dacă e nevoie pentru a o subţia. Se dă la blender cu tot cu legume, cu atenţie pentru că e caldă încă. Acum se adaugă usturoiul zdrobit şi o lingură cu ulei.


Se aşază fasolea frumos în chiflele tăiate în jumătăţi, se decorează cu cârnaţii prăjiţi şi tăiaţi rondele şi cu trandafiraşi făcuţi din castraveţi muraţi tăiaţi fâşii lungi. Fasolea rămasă se poate servi şi numai cu murături.

Timp de pregătire: 20 min,
Timp de gătire: 1h 30min
Porţii: 8


Poftă Bună!

Distincții:
Rețetă premiată de revista Practic în Bucătărie și publicată în nr. 2 din ianuarie 2019.

Comentarii