Mancare de fasole boabe cu cabanosi, la crock-pot


Mancare de fasole boabe cu cabanosi, la crock-pot

Gandindu-ma la ciorbita de acum doi ani, am pregatit la slow cooker o mancare de fasole si mi-a placut mult cum a iesit. Ce imi place mult este gustul: mancarea e mai gustoasa pregatita lent. Apoi imi place ca dupa ce e gata, poti lasa pe functia “keep warm”. Ce nu-mi place: asteptarea, trebuie sa nu-ti fie foame cand te apuci de treaba :p
Asa ca azi am facut intrecere cu mama: ea a facut o ciorba pe aragaz, iar eu am pregatit o mancare de fasole boabe la crock pot. Initial am vrut sa o fac de post, dar apoi am hotarat sa pun si niste cabanosi in ea..  Bineinteles ca eu m-am apucat de dimineata, am setat aparatul la functia high pentru 4 ore, dar pentru ca fasolea nu era foarte patrunsa, am mai completat cu apa si am mai lasat doua ore. Asa ca la pranz am mancat ciorba mamei, iar mai tarziu am mancat fasolea facuta de mine. Important e ca ne-am amuzat si ne-am simtit bine.

Ingrediente:
700 g fasole boabe,
2 cepe albe,
1 morcov,
1 ardei gras,
O lingurita sare,
2 foi de dafin,
3 carnati cabanos,
2-3 linguri rosii in sos,
1 lingura bulion desfacut in putina apa,
Optional: o lingurita vegeta de casa (patrunjel radacina, morcov ras, ardei kapia rosu),
600+200 ml apa,
O lingurita faina

Mod de preparare:
Se spala fasolea in mai multe ape si se lasa la inmuiat peste noapte.
A doua zi, se pun in vasul de la aparatul crock-pot urmatoarele: fasolea boabe, apoi legumele spalate si taiate marunt. Eu am pus si carnati: cabanosii sunt preferatii mei. Deasupra se pun mirodeniile: sare, foi de dafin. Eu am folosit si vegeta de casa (patrunjel radacina, morcov ras, ardei kapia rosu). Apoi se adauga bulionul si rosiile si se acopera cu apa. Initial am pus cam 600 ml apa, am setat aparatul la functia high si l-am lasat 4 ore.


Dar pentru ca fasolea nu era foarte patrunsa, am mai completat cu aprox 200 ml apa si am mai lasat cam doua ore.


Nota! In ultimele zece minute, se ingroasa sosul cu putina faina dizolvata in apa si pusa prin strecuratoare, altfel iese ca o ciorba.

Nota! aparatul l-am pus pe niste placi de faianta, pentru ca degaja multa caldura.

Portii: 8
Timp de pregatire: 10 min
Timp de gatire: aprox 6 ore, pe nivelul high.







Pofta Buna!

P.S. Reteta de Ciorba defasole cu os afumat, la slow cooker, de acum doi ani o gasiti aici.


Comentarii