Sacul lui Moş Crăciun

Sacul lui Moş Crăciun

În aşteptarea lui Moş Crăciun, am pregătit un sac delicios cu mere. E dietetic, fără zahăr, am grijă de silueta lui, ca să nu-i îngreunez drumul şi să ajungă repede şi la ceilalţi :)

Ingrediente:
1 cub mic drojdie proaspătă,
făină cât cuprinde,
1 linguriţă sare,
150 g margarină,
Un pahar borş,
3 mere,
O jumătate de linguriţă scorţişoară,
Pesmet,
Un ou pentru uns

Mod de preparare:
Se spală merele, se decojesc şi se dau pe răzătoarea mare. Se gătesc pe foc mic, într-o crăticioară. Eu nu am mai pus zahăr deloc, ci doar un pic de scorţişoară. Se lasă la răcit.
Între timp, se pregăteşte aluatul: se amestecă margarina cu puţină făină, se sfărâmă cu degetele, se obţine o compoziţie fărâmicioasă. Se face un spaţiu în mijloc, se sfărâmă drojdia, se adaugă borşul şi se omogenizează, se mai adaugă sare şi apoi făină cât cuprinde. Se amestecă şi se frământă până se obţine un aluat bun de întins.
Se întinde aluatul în foaie subţirică pe masa presărată cu făină.
Într-o tavă cu foaie de copt se aşază aluatul, se presară pesmet, se adaugă merele şi se împătureşte aluatul, se strânge uşor cu degetele ca să ia forma de sac. Din aluatul în exces se formează un şnur pentru săculeţ. Se unge cu oul bătut şi se coace, la foc mediu, până se rumeneşte.

Timp total: aprox 35min.
Porţii: 5 + 1 pentru Moşul :)

P.S. Cizmuliţa din poză e făcută tot de mine, am “negociat” cu mama să-mi dea o vază-cizmuliţă care îmi plăcea mult şi am pictat-o şi am pus grâu în ea. Sper să vă placă :)



Poftă Bună!

Comentarii