Rețete Pascale

Plăcintă cu brânză, însiropată


Plăcintă cu brânză, însiropată

Un desert de după amiază, ușor de pregătit și de savurat cu cei dragi.

Ingrediente:
Un pachet (400 g) foi fine refrigerate de plăcintă (eu am folosit Bella),
250 g brânză dulce (eu am folosit Pilos),
2 linguri smântână 20% grăsime (Pilos),
Un praf de sare,
2 ouă,
2,5 ml îndulcitor,
30 ml ulei,
Coajă de portocală, după gust,
Coajă de lămâie, după gust,
Stafide brune, după gust

Pentru sirop:
400 ml apă,
1 linguriță de coajă de portocală,
2,5 ml îndulcitor,
1 linguriță esență de rom

Mod de preparare:
Eu am folosit foi de plăcintă proaspete (refrigerate), care se pot folosi imediat. 
Se ung foile cu puțin ulei și se așază într-o tavă pregătită cu hârtie de copt. Se folosește jumătate de pachet ca bază, iar jumătate deasupra. 
La mijloc vom pune crema de brânză. Pentru aceasta, se amestecă într-un bol brânza dulce cu smântâna, ouăle, îndulcitorul, un praf de sare. Se întinde uniform peste foi. Se presară stafide, coajă de portocală și de lămâie (eu am avut cu coajă netratată, din sursă de încredere).
Se așază deasupra cealaltă jumătate de pachet de foi, tot unse cu puțin ulei între ele.
Se dă tava la cuptorul preîncălzit, aprox 30 de minute, la foc mediu.
Între timp, se pregătește siropul din apă, îndulcitor și coajă de portocală, se fierbe aprox 5 minute, se dă de pe foc, se adaugă esența de rom.


Când este gata plăcinta, se stinge cuptorul și se îndepărtează foaia de copt. Se toarnă siropul, cu grijă pentru că degajă abur, apoi se introduce plăcinta în cuptorul stins încă 20 de minute, pentru a se înmuia bine de la abur și pentru ca siropul să o pătrundă.

Notă: eu am folosit la sirop coajă de portocală tăiată cuburi mici și ținută cu zahăr, la borcan, care are anumite proprietăți: se înmoaie și are un parfum anume, o aromă intensă, dacă a stat minim o săptămână în borcan, la frigider. Se păstrează numai la frigider. Atenție, nu este totuna cu coaja de portocală confiată, care presupune pregătirea termică în sirop de zahăr.

Timp de pregătire: 10 min
Timp de coacere: 30 min
Porţii: 16
  



Poftă Bună!

Comentarii