Porc cu legume la cuptor, măsline și brânză de burduf


 Porc cu legume la cuptor, măsline și brânză de burduf

Am avut niște brânză de burduf ceva mai delicată, care nu are gust așa intens și astfel pot mânca și eu, așa că zilele acestea am încercat mai multe preparate cu ea și ne-a plăcut mult. Ieri am pregătit friptură de porc la cuptor cu rozmarin și usturoi.  Separat, am dat la cuptor altă tavă cu cartofi și morcovi. Sora mea a vrut și măsline kalamata fără sâmburi, așa că i-am pus și ei câteva și a fost tare încântată. Am servit cu brânză de burduf, care s-a potrivit foarte bine cu cartofii.

Ingrediente:
400 g carne de porc,
8 cartofi roz,
1 morcov,
Ulei de floarea soarelui, după gust,
2 pahare apă,
sare, după gust,
2 crenguțe mici de rozmarin,
4 căței de usturoi,
100 g cașcaval,
1 linguriță mix mirodenii (boia dulce, cimbru, cimbrișor, oregano, busuioc),
Măsline kalamata, după gust,
Brânză de burduf, după gust

Mod de preparare:
Carnea de porc se spală și se porționează, după plac, se sărează, apoi se așază într-o tavă în care am pus un strat subțire de ulei, dar și două pahare de apă. Se adaugă doi căței de usturoi și o crenguță mică de rozmarin. Se dă la cuptor la foc mediu.
Între timp, se curăță și se spală cartofii si morcovul, se taie rondele și se amestecă într-un castron, cu ulei, sare și mirodenii. Eu am pus o linguriță dintr-un mix de mirodenii pe care mi l-am făcut singură. Se așază într-o tavă pregătită cu foaie de copt, apoi se adaugă și doi căței de usturoi mărunțiți, dar și puțin rozmarin, din loc în loc. Se presară măsline kalamata, după gust, prin toată tava, dacă vă plac, sau numai într-o parte, ca să gustați, să vedeți cum e. Se rade cașcaval pe deasupra și se dă tava la cuptorul preîncălzit, aprox o jumătate de oră.


Pentru că am avut 2 tăvi în cuptor, am redus focul, pentru a nu se arde cartofii care stătea mai jos, de aceea durează cam 30 min cartofii, iar carnea cam 45-50 de minute, deci trebuie verificate din când în când.


Sugestie de servire: rozmarinul și usturoiul dau o aromă deosebită cartofilor, însă nu trebuie folosite în cantitate mare, pentru că îi pot da o amărăciune. La final, îi puteți servi alături de câteva felii de brânză de burduf, care îi vor da acel „je ne sais quoi”.

Porții: 4
Timp de pregătire: 10 min
Timp de gătire: 50 min


Poftă Bună!

Comentarii