Rețete Pascale

Saleuri de casă cu borș, cașcaval, susan și mac



Saleuri de casă cu borș, cașcaval, susan și mac
Îmi plac saleurile cu aluat de casă. De această dată, am folosit borș la aluat, au ieșit fragede, ne-au plăcut mult. Am mai folosit borș la alte aluaturi și am fost mulțumită, așa că am zis să-l folosesc și la saleuri. Am pregătit o serie de saleuri răsucite, acestea au ieșit mai crocante, bucuria surorii mele, că ei îi plac așa, noi le mâncăm pe celelalte, mai fragede :)  Sper să vă placă!

Ingrediente:
250 g unt;
1 ou L,
160 g smântână;
200 ml borș,
650 g făină (cu tot cu frământat);
1,5 linguriță sare;
10 g praf de copt;
80 g cașcaval ras;
Susan, după gust;
Mac, după gust,
1 ou mare (sau 2 mici) pentru uns aluatul.

Mod de preparare:
Într-un vas mare, se dă 125 g unt rece pe răzătoare, se adaugă borșul, smântâna, oul, sarea, praful de copt și se amesteca bine, apoi se adaugă făină cât cuprinde, se transferă pe blatul de lucru înfăinat și se frământă până se obține un aluat bun de întins, dar pufos. Eu am avut nevoie de aprox 650 g făină.
Se întinde aluatul în foaie, se adaugă pe el restul de unt, rupt bucățele.


Se împachetează aluatul ca pe un plic, se întinde iar în foaie, repetând această operațiunea de 4 ori. Apoi se învelește în folie alimentară și se dă la frigider 30 de minute.

Se preîncălzește cuptorul. Se scoate aluatul de la frigider, se întinde aluatul, cu sucitorul, într-o foaie potrivită ca grosime. Ca să vă faceți o idee, veți obține o foaie de aprox 52 x 50 cm.



Se taie aluatul în fâșii cu un cuțit dat prin făină sau cu o rolă pentru pizza, apoi se unge cu oul bătut bine și se ornează cu cașcaval ras, mac și susan.

Se așază saleurile într-o tavă, pe foaie de copt, se dau la cuptor la foc mediu, cam 20 de minute sau până devin aurii, dar nu brune, pentru ca vor se vor usca.

Sfat: Se păstrează în pungi de hârtie, care sunt mai bune decât cele din plastic pentru că lasă aerul să treacă și atunci saleurile nu se fac nici moi-gumoase a doua zi, nici nu se usucă, ci se păstrează ca textură și gust.

Porții: eu am obținut 4 tavi de saleuri.
Timp de pregătire: 1 h
Timp de coacere: 20 min fiecare tavă 





  

Poftă Bună!

Comentarii