Pizza cu ton, măsline și mozzarella


Pizza cu ton, măsline și mozzarella
De mult tot ziceam că o să încerc o pizza cu ton, iată că i-a venit timpul. Mie mi s-a părut mai gustoasă rece, dar e numai o chestiune de preferințe. Am pus și măsline pe ea și a ieșit tare bună.

Timp de pregătire: 35 min
Timp de coacere: 15 min
Porții: 4

Ingrediente:
Pentru aluat:
12 g drojdie proaspătă,
120 ml apă caldă,
220 g făină,
2 linguri ulei de măsline,
½ linguriță sare,

Pentru topping:
2 lingurițe sos de roșii,
Busuioc uscat,
½ conservă de ton,
Măsline negre,
Opțional: măsline kalamata,
Mozzarella bloc (Delicii Calde),

În plus:
30 g făină (pentru blatul de lucru),
100 ml apă (pentru procesul de coacere)

Mod de preparare:
Se adaugă în bolul de la mixer mai întâi 180 g făină, se face o gropiță, în care se adaugă drojdia dizolvată în apa caldă și uleiul de măsline, apoi se adaugă sarea, într-o parte, având grijă să nu atingă drojdia. Se începe frământarea, acum eu am mai pus 40 g făină. Se frământă până se obține o cocă moale și cu textură netedă (semn că e suficient frământat).
Se transferă aluatul pe blatul de lucru presărat cu puțină (30 g) făină și se frământă doar cât să-i dăm formă. Se transferă aluatul într-un bol și se lasă deoparte, la dospit 20-30 de minute. Va deveni pufos și aerat.
Se întinde aluatul pe masă, cu mâinile, se unge cu sosul de roșii, se presară busuioc.
Se desface conserva de ton și se scurge bine. Se presară ton pe pizza, după gust. Eu am avut nevoie doar de jumătate din conservă, a fost suficient, deci 90 g.
Se curăță măslinele negre și, opțional, câteva kalamata și se presară pe pizza.
Se rade mozzarella (am folosit din cea tip bloc, ce se poate rade).


Se coace la foc iute 15 minute. Se mai introduce în cuptor o tavă cu 100 ml apă. Aburii vor face aluatul pufos. Aveți grijă să îndepărtați tava după ce s-a evaporat apa.


Notă: eu am frământat aluatul la mixer până am obținut o cocă moale și netedă, apoi am transferat aluatul pe blatul presărat cu puțină făină și am mai frământat doar cât să-i dau formă, de aceea am avut nevoie de mai puțină făină decât de obicei.

Tips: drojdia se dilzovă în apă caldă, nu fierbinte, pentru că omoară drojdia, nu rece, pentru că întârzie dospirea.




Poftă Bună!

Comentarii