Rețete Pascale

Tort de ciocolată, cu frișcă și căpșuni


Tort de ciocolată, cu frișcă și căpșuni

Am acceptat provocarea @heidi.chocolate și am ales să pregătesc tortul propus de @tastebazaar pentru că mi s-a părut interesant și nu mai încercasem așa ceva până acum. Eu am redus cantitățile pentru că am vrut un tort mai mic. Pentru a da o notă personală, am tras căpșunile în ciocolată și am adăugat flori de frișcă în două culori. Sper să vă placă.
Tortul mi s-a părut delicios, sper să vă placă și vouă!

Timp de pregătire: 30 min
Timp de coacere: 40 min
Porții: 8

Ingrediente:
Blatul:
100 g ciocolată Heidi 75% cacao,
4 ouă S,
100 g unt,
100 zahăr,
o lingură cafea instant,
20 g cacao,


Decor:
130 ml frișcă lichidă,
1 lingură de suc de sfeclă roșie,
200 g căpșuni,
50 g ciocolată Heidi 75% cacao,
20 g ciocolată albă,
Floricele,
Bucățele de ciocolată,
Frunze de mentă

Mod de preparare:
Blatul:
Se pun la topit, pe baie de aburi, ciocolata mărunțită împreună cu untul rece tăiat cuburi. Se amestecă până se omogenizează frumos și se dă deoparte. Se adaugă și cafeaua, se amestecă și se lasă la răcit.
Între timp, se bat albușurile spumă cu un praf de sare și se dau deoparte.
Separat, se bat gălbenușurile cu zahărul până se albesc, apoi se adaugă cacaoa cernută și amestecul de ciocolată pregătit mai devreme, amestecând tot cu mixerul. Apoi se încorporează treptat spuma de albușuri, amestecând ușor, pentru a păstra compoziția aerată.
Se toarnă compoziția într-o formă rotundă pentru tort (de 18 cm diametru), pregătită cu foaie de copt și se dă la cuptorul preîncălzit 35-40 de minute, la foc mic.
Când este gata, se scoate cu grijă din formă, pe un grătar de răcire și se lasă la răcit.


Montare și decor:
Se bate frișca lichidă până devine cremoasă, apoi jumătate din ea se amestecă ușor cu o linguriță, cu sucul de sfeclă roșie, pentru un roz frumos.
Se spală căpșunile și se usucă pe un șervet de hârtie.
Se topesc cele două feluri de ciocolată, pe baie de aburi, apoi se trec căpșunile prin ciocolata amăruie, se lasă un pic la zvântat, apoi se picură peste ele linii de ciocolată albă. Se dau la frigider, să se închege, aprox 10 minute.
Se umple un poș cu frișca albă alternând cu cea roz și se decorează tortul cu flori de frișcă, căpșunile trase în ciocolată, floricele, bucățele de ciocolată, frunze de mentă.




  

Poftă Bună!

Comentarii