Focaccia cu rozmarin, parmezan și roșie

 


Focaccia cu rozmarin, parmezan și roșie

 

Ador focaccia cu tot felul de combinații. Pe aceasta am pregătit-o cu roșie și parmezan. Am avut o roșie coaptă, zemoasă și aromată. Am presărat puțin parmezan. Am aromat-o cu rozmarin și sare grunjoasă. A ieșit pufoasă și gustoasă. Cât despre ulei, am folosit ulei din borcanul în care păstrez măsline kalamata.

 

Timp de pregătire: 40 min

Timp de coacere: 19 min

Porţii: 4

 

Ingrediente:

Aluat:

310 g făină,

7 g drojdie uscată,

210 ml apă călduţă,

0,5 linguriţă sare fină,

4 linguri ulei (de la măsline kalamata),

 

Decor:

1 lingură ulei,

Un vârf de cuțit sare grunjoasă,

1 crenguță rozmarin,

1 roșie bine coaptă,

50 g parmezan,

40 g făină pentru blatul de lucru,

100 ml apă,

 

Mod de preparare:

Într-un bol încăpător cerni făina, adaugi drojdia uscată și le amesteci. Faci o gropiță în mijloc și torni apa. Amesteci bine și frămânți cu mâinile sau la robot/mixer. Când începi să frămânți, adaugi sarea și uleiul. 

Trebuie să obţii un aluat moale, nelipicios. Lași aluatul deoparte 10 minute.


Presari puțină (o mână sau aprox 40 g) făină pe masă, răstorni aluatul, îi frămânți ușor ca să-i dai formă, apoi îl întinzi cu un făcăleț în foaie de maxim 2 cm grosime.

Trasferi aluatul într-o tavă cu hârtie de copt și îl mai lași la crescut cam 20 de minute.


Faci niște gropițe în aluat, cu degetele, apoi picuri ulei și înfingi din loc în loc din crenguța de rozmarin ruptă în fragmente mici. Presari sare puțină sare grunjoasă.

Speli și decojești roșia, o tai felii subțiri și o răsfiri peste aluat. Razi puțin parmezan, poți pune și bucățele mici din loc în loc, se vor vedea frumos.

Dai tava la cuptorul preîncălzit, la foc iute (eu am la aragaz o treaptă pentru pizza și focul e cam iute). În același timp, mai introduci în cuptor pe raftul de jos o tavă doar cu puțină apă (100 ml). Aburii vor frăgezi aluatul. După ce s-a evaporat apa din tavă (aprox 10 min), îndepărtezi această tavă din cuptor, pentru a lăsa focaccia să se rumenească. De aici, mai lași focaccia aprox 10 de minute, la foc iute sau până se rumenește ușor. A mea a stat la cuptor, în total, fix 19 minute.

 

Notă:

·       Când cumpăr măsline kalamata, mi se pare cam sărate, așa că mai întâi le desărez un pic apoi le păstrez într-un borcan cu ulei obișnuit de floarea soarelui. În timp, uleiul capătă o aromă plăcută, îl folosim și la salate. Însă trebuie folosită mai puțină sare.

·       Optează pentru o sare grunjoasă cât mai curată, dacă nu ai sare de mare.

·       Ținând cont că uleiul de la măslinele kalamata a fost ușor sărat și am presărat sare  grunjoasă deasupra, dar și că parmezanul este ușor sărat, am pus mai puțină sare în aluat. ține cont de cât de sărate sunt toate ingredientele.

Poftă Bună!

Comentarii