Prăjitură „tăvălită”

Prăjitură „tăvălită”

Această prăjitură o mâncam când eram mici, deși era de post, ne plăcea mult. Mi-am adus aminte de ea zilele trecute, nu am mai mâncat de ani buni. Comparativ cu rețeta pe care o am de la mama, eu am pus nucă și în blat, pentru mai multă aromă.

 

Timp de coacere: 26 min

Timp de pregătire: 40 min

Porții: 25 cuburi

 

Ingrediente:

Blatul:

265 ml apă minerală,

Un praf de sare,

5 g pudră de vanilie Bourbon (sau zahăr vanilat, ce preferi),

100 ml ulei,

35 g nucă măcinată,

300 g făină,

7 g praf de copt,

60 g zahăr,

 

Glazura:

350 ml apă,

15 g cacao,

30 g zahăr,

50 g margarină,

 

În plus:

nucă măcinată, după gust,

fulgi de cocos, după gust,

1 linguriță esență de rom

 

Mod de preparare:

Blatul:

Pui într-un vas încăpător apa minerală cu uleiul, sarea, vanilia și amesteci cu un tel. Adaugi trerptat nuca, praful de copt și făina, omogenizând. Adaugi zahărul și amesteci. Obții un aluat de consistență mai groasă, pe care îl torni într-o tavă cu hârtie de copt.

Dai la cuptorul preîncălzit, la foc mediu, pentru aprox 26 de minute (sau până trece testul scobitorii). Lași la răcit.

Glazura:

Pui într-o crăticioară zahărul și cacaoa, le amesteci un pic cu un tel, torni apa și amesteci bine. Le fierbi pe foc mic până se dizolvă zahărul, apoi adaugi margarina și mai fierbi 1-2 minute. Dai de pe foc.

 

Îndepărtezi marginile blatului (sunt bune la degustat) și apoi tai blatul în cuburi mai mari, le dai prin glazură și le tăvălești prin nucă măcinată cu două furculițe sau cu mâna.

 Opțional: poți adăuga esență de rom în glazură și apoi tăvălești cuburile prin fulgi de cocos.

 




Poftă Bună!

Rețeta video


Comentarii