Aluat foietaj de casă - Plăcintă cu carne

 

Aluat foietaj de casă - Plăcintă cu carne

 

Aluatul foietaj este grozav, pregătit fie pentru un desert, fie pentru un aperitiv simplu cu ciuperci, o plăcintă festivă sau orice vă place. Necesită multă munca și răbdare, însă merită tot efortul.

Rețeta o am de la mama și am pregătit-o împreună acum câțiva ani, am rămas încântată de acest aluat și de atunci îl pregătesc mereu ca să o surprind și eu cu ceva bun și s-o răsplătesc.

În prima parte a rețetei vă voi prezenta pașii pentru a obține un aluat fraged, crocant și gustos. Se poate pregăti cu orice umplutură vreți.

Iar în a doua parte, vă voi povesti ce am pregătit eu cu acest aluat: o plăcintă cu carne.

 

Timp de pregătire: aprox 3h

Porții: aprox 6

 

Ingrediente:

pentru aluat:

225 g făină pentru patiserie 550,

230 g făină albă 000,

280 g unt/margarină (240 g la aluat + 40 g pentru împăturiri),

½ linguriță sare,

2 ouă,

3 linguri generoase de smântână,

10 g praf de copt,

 

Pentru plăcinta cu carne:

500 g carne de porc tocată,

1 ceapă,

1 morcov,

2 ouă,

Verdețuri,

pesmet


Mod de preparare:

Aluatul foietaj:

Pui într-un vas încăpător jumătate din făina 550 și jumătate din făina 000, adaugi 240 g margarină/unt (la temperatura camerei) și sarea, fărâmițând cu degetele sau cu o ustensilă de bucătărie. Adaugi ouăle, sarea, smântâna și praful de copt și amesteci bine. 

Frămânți în bol până ce aluatul începe să capăte consistență, apoi transferi aluatul pe blatul presărat cu făină și îl frămânți, adăugând restul de făină câte puțin, până obții un aluat consistent, dar pufos.

Întinzi aluatul în foaie potrivită ca grosime și pui pe ea din loc în loc bucățele de grăsime (restul de 40 g). Împăturești și dai la frigider 30 de minute. Repeți procedeul de 3 ori: întinzi, ungi, împăturști, 30 de minute la rece.

Distribui cele 40 g astfel încât să-ți ajungă la toate împăturirile. Nu e musai să cântărești, pune cu mâna bucățele din loc în loc.


 Aluatul este grozav de fraged și de gustos, îl poți folosi și la preparate dulci și sărate.




Eu am pregătit o plăcintă cu carne.

Pentru plăcinta cu carne:

Pentru umplutură: într-o tigaie pui aprox 500 g carne de porc tocată, o ceapă tocată și un morcov ras, dar și verdețuri și sare după gust. Călești amestecul pe foc mic până se pătrunde carnea, apoi lași la răcit și amesteci cu un ou.

Împarți aluatul în două bucăți inegale. Aluatul mai mare îl întinzi în foaie potrivită ca grosime, apoi o transferi pe sucitor într-o tavă de copt (a mea a avut: 20 x 30 cm) pregătită cu hârtie de copt sau cu ulei tip spray. O așezi astfel încât să ai și margini. Presari pesmet și adaugi umplutura.

Aluatul mai mic îl întinzi în foaie și îl decupezi cu o rolă pentru patiserie sau după plac. Desfaci cu grijă modelul. Acoperi cu el plăcinta și tai excesul. Ungi plăcinta cu ou și dai la cuptor, aprox 30 de minute la foc mediu sau până se rumenește.






Poftă Bună!

Rețeta video:

Comentarii

  1. Trebuie mai mult unt de 280 gr dacă pui 240 la început apoi la împachetat de 3 ori care este cantitatea totala va rog frumos sa-mi spuneți

    RăspundețiȘtergere
  2. Dacă pui la inceput 240 gr unt din 280 gr și împăturește de 3 oti și pui unt la fiecare împădurire înseamnă ca trebuie mai mult unt va rog frumos sa-mi spuneți cantitatea totala de unt

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua!
      Cantitatea totala de unt / margarina este de 280 g.
      Puneti 240 g unt cand pregatiti aluatul, apoi restul (40 g) il folositi la impaturiri. Dupa aceea, pentru ca aveti de facut mai multe impaturiri, dozati untul ramas (adica acele 40 g) astfel incat sa va ajunga la toate impaturirile, dar nu e musai sa cantariti, ci puneti cu mana bucatele din loc in loc, o sa va ajunga.
      Am pus si video, va puteti ghida dupa el, sper sa fie de ajutor.
      In speranta ca am fost prompta, va multumesc pentru interesul acordat!
      O zi frumoasa!
      Anca

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Apreciez dacă îmi scrieți părerea dumneavoastră!