Rețete Pascale

Pasca cu rom si lamaie (fara zahar)

 

Pască cu rom și lămâie (fără zahăr)

 

Am pregătit această pască cu îndulcitor. Am adăugat și rom (nu esență, ci rom). Pentru umplutură, am folosit de această dată o brânză grasă de vaci 8% grăsime și coajă de lămâie. Am copt-o într-o tavă din email, mai mare, mai joasă (28 cm), ca să iasă frumos împletiturile. Ține cont de câteva aspecte: ca orice pască tradițională, aceasta se coace numai în formă rotundă, împletiturile se fac în 3 vițe pentru cunună, în 2 pentru cruce.

  

Timp de pregătire: 1h

Timp de dospire: 1h 20 min

Timp de coacere: 1 h la 150°C

Diametru formă de copt: 28 cm

Porții: 12

 

Ingrediente:

Pentru aluat:

300 ml lapte,

25 g drojdie proaspătă,

1.5 linguriță sare,

2 linguri Rom,

4 ouă,

3 ml îndulcitor,

80 ml ulei,

600 g făină albă 000,

 

Pentru umplutură:

500 g brânză grasă de vaci 8% grăsime,

1 ou,

5 ml îndulcitor,

2 linguri Rom,

½ linguriță coajă de lămâie,

 

Pentru uns:

1 ou,

2 linguri ulei

 

Mod de preparare:

Aluatul:

Pui drojdia în laptele cald și amesteci bine. Adaugi apoi și romul.

Pui în bolul de la mixer ouăle, îndulcitorul, laptele cu drojdia și romul de mai devreme, apoi făina cu sarea. Începi să amesteci. Torni uleiul pe marginea vasului. Frămânți un aluat moale, neted, omogen (aprox 5 minute la robot).


Transferi coca într-un bol uns cu ulei. Lași la dospit până își dublează volumul. 


Eu am copt mai mulți cozonaci pentru Paște, așa că până i-a venit rândul la cuptor, coca s-a umflat peste castron (aprox 1 h și 20 min), dar ce frumos a crescut!

 

Umplutura:

Amesteci într-un vas brânza dulce cu îndulcitorul, oul și romul.

 

Montare:

Transferi aluatul pe blatul de lucru și mai frămânți doar cât să-i dai formă. Împarți aluatul în 2 bucăți.

Întinzi primul aluat în foaie potrivită ca grosime, o transferi într-o formă de copt de 28 cm diametru unsă cu ulei (eu am pus și un disc de hârtie de copt pe fund și un brâu din hârtie pe lateral, astfel încât coca să crească în sus, nu să se reverse peste tavă!).

Iei cea de-a doua bucată de aluat, o întinzi în foaie, decupezi din ea fâșii, le rulezi în mâini ca să le dai formă de cordoane. Le împletești astfel: în 3 vițe pentru cunună, în 2 vițe pentru cruce.


Ungi cu oul bătut partea de aluat pe care vei lipi cununa. Așezi cununa peste bază.

Adaugi umplutura, presari coaja de lămâie.

Ungi cununa cu ou. Așezi crucea și lipești cu ou.


Dai pasca la cuptorul preîncălzit la foc mic (150 °C) pentru aprox o oră. Lași la răcit, apoi o scoți din tavă. 


Notă: Anul acesta am pregătit pasca în tava din email de Sighișoara. Am fost încântată de cum a copt, de calitatea tăvii și ador designul ei.



Poftă Bună!

Rețeta video:

Comentarii