Rețete Pascale

Strudele cu mere


Strudele cu mere

Pentru ca am cules mere la tara, saptamana trecuta, dar si pentru ca mi-a ramas aluat de la pizza de ieri, am pregatit astazi niste strudele cu mere delicioase. Mi-a placut mult culoarea trandafirie pe care au capatat-o merele dupa ce le-am calit.

Ingrediente:
pentru aluat:
1 cub mic de drojdie (25 g),
2 linguri ulei de masline,
1 pahar (aprox 250 ml) apa calduta,
faina cat cuprinde,
1 lingurita sare;

pentru umplutura:
5 mere;
3 linguri zahar;
Un varf lingurita scortisoara;

In plus:
Pesmet;
Un ou batut bine.

Mod de preparare:
Eu am avut o aluat ramas de la pizza. Insa il puteti pregati astfel: se dizolva drojdia in apa calduta, se adauga sare, uleiul de masline si faina cat cuprinde. Se amesteca bine si se framanta pana se desprinde aluatul de pe maini. Coca trebuie sa fie suficient de tare pentru intins.
Se poate folosi imediat dar daca vreti sa iasa mai pufoasa, se lasa o jumatate de ora la dospit.


Se dau merele prin razatoare si se calesc intr-o craticioara, cu putin zahar, iar dupa ce se dau de pe foc, se adauga un praf de scortisoara. Eu nu calesc foarte mult pentru ca nu imi plac foarte moi, insa fiecare le pregateste dupa gust.

Se mai framanta putin aluatul, care intre timp a crescut si a devenit foarte pufos. Se intinde in foaie potrivit de subtire, se taie in dreptunghiuri, se presara cu pesmet pentru ca aluatul sa nu ramana crud la copt. 


Se umple cu mere, se presara din nou putin pesmet, se impaturesc si se asaza in tava pe foaie de copt. Se ung cu oul batut bine.
Se dau la cuptorul preincalzit, la foc potrivit, cam 25 de minute (fiecare tava).

Sfat! Acest tip de aluat se poate lasa si la temperatura camerei ca sa dospeasca, dar si la frigider creste frumos.
Sfat! Acest tip de aluat e potrivit pentru pizza, placinte, strudele, pateuri.

Timp: aprox 1h 10min.
Portii: 16



Pofta Buna!



Comentarii