Rețete Pascale

Cartofi falsi, umpluti cu carne de porc

Cartofi falși, umpluți cu carne de porc

Am văzut tot felul de cartofi falși, cu diverse umpluturi, în toate cazurile, prăjiți. Eu am ales să fac un aluat undeva între pâine și plăcintă, mai puțin grețos de altfel, apoi i-am dat la cuptor. Au ieșit foarte buni!

 

Timp de pregătire: 1 h

Timp de răcire: 30 min

Timp de coacere: 15 min

Porţii: 15 cartofi

 

Ingrediente:

Pentru aluat:

1 kg cartofi albi,

650 g făină,

1 ou,

 

Pentru umplutură:

500 g carne de porc,

1 linguriță ulei,

1 linguriță mix mirodenii de casă,

125 g mozzarella,

 

În plus:

1 ou,

100 g cașcaval ras

 

Mod de preparare:

Aluatul:

Fierbi cartofii, îi scurgi de apă și îi pasezi, apoi îi lași la răcit.


Într-un bol amesteci piureul cu oul și făină cât cuprinde. Acest aluat este un pic dificil din cauza glutenului din cartofi. Eu am avut niște cartofi albi, vechi, zemoși, care au necesitat destulă făină. Am precizat cantitatea la ingrediente, însă ține cont  de soiul pe care îl ai la îndemână când pregătești rețeta. Frămânți un aluat de consistență medie. Trebuie să obții un aluat bun de întins.

 

Umplutura:

Între timp, toci carnea, o călești într-o tigaie cu puțin ulei. Adaugi mirodeniile, eu am folosit propriul mix, format din cimbru, oregano, busuioc, rozmarin, coriandru și boia dulce (dintre mirodenii, chiar boiaua dulce mi-am pregătit-o în casă). Lași la răcit. 

Montare:

Împarți aluatul în bucăți mici pe care le rotunjești pe blatul de lucru.

Întinzi fiecare bilă de aluat într-o foaie potrivită ca grosime, o foaie mare cât palma.

Adaugi cam 2 lingurițe cu carne de porc, un pic de mozzarella pe mijloc, apoi împăturești și modelezi astfel încât să semene cu un cartof.

 

Coacere:

Transferi cartofii în tava cu hârtie de copt, îi ungi cu ou și presari pe ei cașcaval ras.


Dai tava la cuptorul preîncălzit, pentru 15 minute, la foc mediu spre iute (200°C). 

Vei obține 2 tăvi (18 cartofi).



Poftă Bună!

Rețeta video:

 

Mă puteţi găsi şi pe: /  Follow me on:

facebook: AncutsaCuisine

instagram: anncutsa

tiktok: ancutsacuisine

Comentarii