Dulceaţă de cireşe cu merlot de zmeură (2019)


Dulceaţă de cireşe cu merlot de zmeură

Dulceaţa de cireşe este una dintre preferatele mele. Anul acesta am vrut ceva mai deosebit, așa că la una dintre seriile de dulceață, am adăugat și merlot de zmeură (un vin bulgăresc demidulce pe care l-am primit cadou și care mi-a plăcut foarte mult).

Ingrediente:
1,3 kg cireşe (cântărite fără sâmburi),
550 g zahăr,
410 ml apă,
50 ml merlot de zmeură

Mod de preparare:
Se spală fructele şi se scot sâmburii.
Într-o cratiţă mai mare se pun la fiert apa cu zahărul.
Când siropul începe să se lege, se adaugă fructele și vinul. Când se umflă, se face focul mic. Se îndepărtează spuma formată. Se fierbe apoi, la foc mic, până se leagă (pentru a testa, se ia cu lingura puţin sirop şi se scurge deasupra unei farfurii, dacă nu curge în fir lichid, ci face perluțe, este gata). Se stinge focul şi se lasă la răcit în cratiţă.


După ce s-a răcit, formează o peliculă (semn că e bine legată). Apoi se toarnă în borcane şi se etichetează.

Notă! Dulceaţa se păstrează la temperatura camerei sau într-o cămară mai răcoroasă. De regulă, la frigider, se zahariseşte. Însă nu este o problemă, pentru că se poate desface la loc, scufundând borcanul cu dulceață, fără capac, într-un ibric cu puțină apă fiartă și se lasă așa la răcit, până se desface.

Timp de pregătire: 15min
Timp de gătire: aprox 40 min
Se obţine: 1 borcan de 1 kg




  

Poftă Bună!

Comentarii