Ciocolată de casă cu fistic


Ciocolată de casă cu fistic

Rețeta o am de la părinții mei, care pregăteau în tinerețe ciocolată de casă și ne făceau și nouă când eram mici. Gustul ei mi se părea divin și mă fascina de ce e atât de bună și cum se face. Aseară am pregătit-o, cu indicațiile prețioase ale tatei, pentru că el e expertul la ciocolată de casă, iar mama ne-a așteptat răbdătoare cu rezultatul.
Am adaptat celelalte cantități la cantitatea de lapte praf pe care o aveam noi. I-am pus și fistic, preferatul meu, a ieșit super bună!

Ingrediente:

130 g lapte praf Dr. Oetker,
26 g cacao 20 % grăsime Dr. Oetker,
100 g zahăr,
40 ml apă,
65 g unt 82% grăsime (poți folosi și unt obișnuit cu 65% grăsime),
O mână de fistic

Mod de preparare:

Se amestecă laptele praf cu cacaoa cu o lingură de lemn și apoi se cerne amestecul în alt castron.
Se pregătește o tavă cu folie alimentară, ca să nu se lipească ciocolata.
Se mărunțește fisticul cu un cuțit zimțat.
Separat, se face siropul de zahăr cu apă, se lasă să fiarbă până se topește zahărul, apoi se pune untul, moment în care va face spumă. Se dă focul mic, se amestecă mai des și se mai lasă să fiarbă aprox 1 minut, apoi se încorporează amestecul de cacao și lapte praf, omogenizând. Se dă de pe foc, se amestecă energic, întrucât se solidifică repede.


Se toarnă ciocolata în tavă, nivelând cu o spatulă (este bine dacă aveți o spatulă de silicon, pentru că vă va ajuta să aranjați mai frumos și nu se lipește pe ea compoziția). Se presară fisticul și se învelește în folie alimentară.
Se dă la frigider.
Când s-a răcit, se poate porționa în pătrățele de aprox 3x3 cm.
Ciocolata de casă e atât de bună și se poate face în tot felul de variante.

Observație! Timpul de lucru este alert, de aceea trebuie să vă pregătiți dinainte tot ce vă trebuie: ingredientele, tava cu folie, ustensilele, mirodeniile. Ciocolata se solidifică repede. Se dă la frigider până la servire.

Timp de pregătire: 5 min
Timp de gătire: 5 min
Porții: 8




Poftă Bună!

Comentarii