Rețete Pascale

Ciocolată de casă cu îndulcitor, cafea și migdale


Ciocolată de casă cu îndulcitor, cafea și migdale

De data aceasta, am pregătit ciocolată de casă cu îndulcitor. Îmi doream mult să încerc și varianta asta, însă aveam nevoie de un îndulcitor tip pudră pentru etapa cu siropul. Am găsit unul de la Sly și deși scrie pe pachet că are aceeași putere de îndulcire ca zahărul, mi s-a părut totuși dulce. Puteți pune mai puțin, sau după cum vă place. Însă mi-a plăcut cum s-a comportat, așa că l-am folosit și la dulcețuri.

Ingrediente:
125 g lapte praf Dr. Oetker,
26 g cacao 20 % grăsime Dr. Oetker,
80 g îndulcitor pudră,
45 ml apă,
65 g unt 82% grăsime (poți folosi și unt obișnuit cu 65% grăsime),
1 linguriță migdale măcinate,
1 linguriță cafea măcinată

Mod de preparare:
Se amestecă laptele praf cu cacaoa și cafeaua cu o lingură de lemn și apoi se cerne amestecul în alt castron. Se adaugă și migdalele și se amestecă.
Se pregătește o tavă cu folie alimentară, ca să nu se lipească ciocolata.
Separat, se face siropul de îndulcitor pudră cu apă, se lasă să fiarbă unul-două minute, până se dizolvă îndulcitorul, apoi se pune untul moale, moment în care va face spumă. Se dă focul mic, se amestecă mai des și se mai lasă să fiarbă aprox 1 minut, apoi se încorporează amestecul de ingrediente uscate, omogenizând. Se dă de pe foc, se amestecă energic, întrucât se solidifică repede.


Se toarnă ciocolata în tava pregătită cu folie alimentară, nivelând cu o spatulă (este bine dacă aveți o spatulă de silicon, pentru că vă va ajuta să aranjați mai frumos și nu se lipește pe ea compoziția) și se rulează cu ajutorul foliei, sub formă de baton. Se dă la frigider.
Când s-a răcit, se poate porționa. 


Observație! Timpul de lucru este alert, de aceea trebuie să vă pregătiți dinainte tot ce vă trebuie: ingredientele, tava cu folie, ustensilele, mirodeniile. Ciocolata se solidifică repede. Se dă la frigider până la servire.

Timp de pregătire: 5 min
Timp de gătire: 5 min
Porții: 8




Poftă Bună!

Comentarii

  1. buna ideea, o voi incerca cred
    o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Catalina,
    Ma bucur ca ti-a placut, abia astept sa-mi spui cum ti s-a parut!
    O zi frumoasa!
    Cu drag,
    Anca

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Apreciez dacă îmi scrieți părerea dumneavoastră!