Cornulete cu gem si nuca (2019)


Cornulețe cu gem și nucă

Rețeta am învățat-o de la mama și, de-a lungul timpului am experimentat tot felul de variante și umpluturi. Mi se par ideale pentru pachet la serviciu sau școală. Țin minte că atunci când eram mici, ne luam la școală cornulețe, din care serveam și pe colega de bancă :)
Având la îndemână ingrediente de sezon, pentru această rețetă am folosit cidru (care dă și o culoare specifică aluatului, însă au ieșit atât de fragede, încât s-au mâncat foarte repede).


Ingrediente:
200 g margarină Unirea,
½ linguriță bicarbonat stins în cidru,
10 g praf de copt,
1 ou,
1 linguriță rasă sare,
200 ml cidru,
370 g făină,
3 lingurițe dulceață de căpșuni,
3 lingurițe gem de prune,
3 lingurițe dulceață de cireșe galbene,
9 lingurițe nucă măcinată

Mod de preparare:
Se dă margarina rece pe răzătoare, se adaugă bicarbonatul stins in 2 lingurițe de cidru, praful de copt, oul, sarea și restul de cidru. Se amestecă, adăugând făină câtă cere aluatul (eu am avut nevoie de aprox 330 g), adică până obținem un aluat pufos, dar suficient de consistent pentru a putea fi întins.
Se lasă la odihnit 30 de minute, la rece.


Se preîncălzește cuptorul, apoi ne putem apuca de lucru: se întinde aluatul în foaie potrivită ca grosime, pe masa de lucru presărată cu făină (aprox 40 g).
Într-un castron sau mai multe, se pregătește umplutura, amestecând gemul preferat cu nuca măcinată. Eu am dorit 3 umpluturi: cu dulceață de căpșuni, gem de prune și dulceață de cireșe galbene.
Se decupează triunghiuri lungi, pe fiecare triunghi se adaugă o linguriță de umplutură. Se rulează, dând formă de cornuleț.

Se așază cornulețele în tava pregătită cu foaie de copt, care se dă la cuptor, la foc mediu, cam 15-20 de minute.

Cornulețele trebuie sa rămână ușor albe, dacă se coc prea tare, se vor usca. Dupa ce se scot din cuptor, se învelesc cu un prosop de bucătărie.


Se pot pudra cu zahăr.

Porții: 12
Timp de pregătire: 10 min + 30 min pentru repaos aluat
Timp de coacere: 20 min/tavă * 2 tăvi



Poftă Bună!

Comentarii

  1. am fost desconectata...scuze…
    Am intrebat ce este "cidru"

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Mirela!
    Ei bine, am avut multe mere de la tara si m-am gandit ca ce nu se mananca sa le fac suc. Mai departe, sucul a fermentat la rece, devenind tafnos, un pic intepator, acesta e cidrul. Daca il tii la frigider, o sa ramai surprinsa cat e de bun, dar daca il lasi sa fermenteze in loc cald, va deveni otet, dar e bun si otetul de mere de casa.
    Cidrul e foarte bun la aluaturi,le face pufoase.

    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Apreciez dacă îmi scrieți părerea dumneavoastră!