Rețete Pascale

Ostropel de pui cu pilaf


Ostropel de pui cu pialf

Îmi place ostropelul de pui, cu usturoi, o rețetă muntenească atât de gustoasă, pe care am învățat-o de la mama! Pentru garnitură îmi place mămăliga sau pilaful, de data aceasta, am pregătit pilaf la care am adăugat și morcovi atât pentru culoare, cât și pentru că sunt dulci.

Pentru garnitură, de data aceasta, am pregătit pilaf.


 Porţii: 4

Timp de gătire: 1 h 15 min
Timp de pregătire: 15 min


Ingrediente:

Pentru ostropel:

4 copănele de pui;
5 catei de usturoi,
Sare, după gust;
40 ml ulei;
2 linguri bulion,
1 linguriță făină,
Pătrunjel proaspăt, după gust,

Pentru pilaf:
280 g orez;
2 morcovi,
1 ceapă albă,
1 ardei gras roșu,
1 ardei gras verde,
2 felii rădăcină de țelină,
5 păstăi fasole verde,
50 ml ulei;

Mod de preparare:
Pentru ostropel: se pârlesc copănelele, se spală și se prăjesc într-o cratiță încăpătoare, în care am pus aprox 40 ml ulei. Se sărează, după gust, iar când sunt bine rumenite pe toate părțile, se scot pe o farfurie. 
În uleiul rămas se călește maxim un minut usturoiul pisat, apoi se adaugă înapoi copanele și se acoperă cu două căni de apă, dar puse nu toată apa odată, ci puțin câte puțin. Se lasă să fiarbă, iar când sunt fragede, se prepară sosul, adăugând două linguri de bulion desfăcut într-o ceșcuță cu apă și se îngroașă cu o linguriță de făină desfăcută într-o ceșcuță cu apă și pusă în mâncare prin strecurătoare. Tot acum se adaugă și câteva fire de pătrunjel proaspăt, spălat și tocat mărunt. Se mai lasă cam 5 minute să fiarbă și se ia focul.

Pentru pilaf: se face o supă de zarzavat punând la fiert într-o oală cu un litru de apă morcovii, ardeii, ceapa, spălate și tăiate astfel: morcovii-rondele, restul legumelor-cuburi potrivit de mari. Se mai pot pune în această supă: 2 felii țelină, câteva păstăi de fasole verde și sare, după gust.
Se spală bine orezul și se răstoarnă într-o crăticioară cu un strat subțire de ulei (aprox 50 ml). Se adaugă morcovii din supă, tăiați rondele, apoi se acoperă cu supa strecurată. Se dă la cuptor, la foc potrivit, pentru aprox 30 de minute.






Poftă Bună!

Comentarii