Rețete Pascale

Tort cu trandafiri, volănașe și cremă de zmeură


Tort cu trandafiri, volănașe și cremă de zmeură

De Sf. Stelian o serbăm pe una dintre surorile mele. De data aceasta, blatul de tort l-am pregătit după rețeta bunicii, adăugând unt la blatul cu nuci. Mi s-a părut mai bun așa. Apoi am ales o cremă de zmeură și l-am decorat cu volănașe și trandafiri.

Ingrediente:
pentru blat avem nevoie de:
5 ouă (mărime M),
200 g unt,
un praf de sare,
7,5 ml îndulcitor,
3 linguri făină,
6 linguri nucă măcinată,
un plic praf de copt Dr. Oetker,

pentru crema de  zmeură:
8 linguri gem de zmeură,
4 linguri apă,
Un plic zahăr vanilat Bourbon Dr. Oetker,
250 g cremă mascarpone,
100 ml frişcă lichidă,

pentru sirop:
400 ml apă,
4 ml îndulcitor,
Sucul de la o portocală,
O linguriţă esenţă de rom,

pentru decor :
250 ml frişcă lichidă,
250 g cremă mascarpone,
1 linguriță cacao,
1 linguriță zahăr pudră cu aromă de rom Dr. Oetker,
Coloranți alimentari naturali pudră (roșu, galben),
Ornamente Galaxie Dulce Dr. Oetker,
Ornamente Lumea Unicornilor Dr. Oetker

Mod de preparare:
Blatul:
Se bat spumă albuşurile cu 2,5 ml îndulcitor şi un praf de sare.
Separat, se amestecă gălbenuşurile cu 5 ml îndulcitor, untul, apoi se încorporează treptat spuma de albușuri.
Se adaugă și praful de copt, nuca şi făina, amestecând bine. Se obţine o compoziție pufoasă, care se toarnă într-o formă rotundă pregătită cu foaie de copt. Se coace la foc mic, aprox 25 de minute. Se lasă la răcit.

Siropul:
Se prepară un sirop din 400 ml apă, 4 ml îndulcitor, sucul de la o portocală, se lasă să fiarbă 5-8 minute, se dă de pe foc, se aadaugă esenţa de rom şi se lasă la răcit.


Crema de zmeură:
Se desface gemul de zmeură (eu am avut gem de casă) în puțină apă, se lasă la răcit, se strecoară de sâmburi.
Se amestecă o cutie de cremă mascarpone cu 100 ml frişcă lichidă, cu mixerul, se adaugă și zahărul Bourbon și spuma de zmeură, omogenizând.


Montare şi decor:
Se taie tortul în două foi, se îndepărtează capacul, se însiropează, se umple cu cremă, așezând capacul la mijloc, între foi.
Se amestecă 250 g cremă mascarpone cu 250 ml frişcă lichidă și o linguriță de zahăr cu aromă de rom, cu mixerul, se îmbracă tortul într-un strat superficial, apoi din crema ce rămâne se împarte în mai multe castronele pentru a adăuga coloranți alimentari. Eu am folosit unii naturali, tip pudră, în 3 castronele, pentru a obține culoarea piersicii, roz pal și roz intens.
Se ornează tortul cu volănașe și trandafiri,  cu ajutorul unui poș, folosind diferite duze.
Două linguri de cremă se amestecă cu puțină cacao, pentru scrisul de pe tort.
Se decorează cu onamente de zahăr.

Porţii: 15
Timp de coacere: 25 min
Timp de pregătire: 2h 30min
  







Poftă Bună!

Comentarii