Rețete Pascale

Ciorbă țărănească de fasole boabe (4)


Ciorbă țărănească de fasole boabe
Ciorba de fasole boabe este una dintre ciorbele mele preferate mele, iar eu nu mă prea împac cu ciorbele în general, dar sunt câteva care îmi plac. Și ce ar fi o ciorbă țărănească de fasole fără câteva crutoane proaspăt scoase din cuptor?

Ingrediente:
500 g fasole boabe,
3 cepe,
1 morcov,
1 ardei gras,
Sare, după gust,
4 linguri roșii cubulețe la cutie,
O linguriță bulion,
30 ml ulei,
3030 ml apă,
Verdețuri proaspete, după gust,
1 pâine mai veche, după gust

Mod de preparare:
Se alege fasolea, se spală și se lasă la înmuiat peste noapte.
A doua zi, se clătește bine în apă rece și se pune la fiert. Eu, la 500 g de fasole, pun cam 3 litri de apă. Când dă în clocot, se schimbă apa (cu apă fierbinte, nu rece).
Se curăță și se spală legumele. Ceapa se toacă mărunt, adeiul-cubulețe, iar morcovul se dă pe răzătoare.
Când fasolea este aproape fiartă, se adaugă o ceapă, ardeiul, morcovul și roșiile cubulețe. Se adaugă sare, după gust.
Cand este totul fiert, se călesc separat celelalte 2 cepe, într-o tigaie cu puțin ulei înfierbântat, iar când devin aurii, se pune peste ele o linguriță de bulion dsfăcut în puțină (30 ml) apă, care se toarnă în ciorbă. Se mai lasă la fiert cam 5 minute, apoi se ia de pe foc.
Când ciorba este gata, se asezonează cu mărar și pătrunjel verde, tocate mărunt.

Sugestie de servire: ciorba de fasole este nemaipomenită alături de câteva crutoane de casă. Pentru acestea, am tăiat o pâine veche (de o zi-două), în cuburi pe care le-am răsfirat pe o tavă și am dat la cuptor, la foc mediu, până s-au uscat și au devenit aurii.

Timp de pregătire: 15 min
Tmp de gătire: aprox 2 ore
Porții: 10





Poftă Bună!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Apreciez dacă îmi scrieți părerea dumneavoastră!