Tort Ora 12


Tort Ora 12

Le-am pregătit alor mei un mărțișor dulce: tort Ora 12, a ieșit ciocolatos, aromat, însiropat, dar nu foarte tare, ci atât cât trebuie, ca să nu iasă grețos. Am pus niște flori mari de frișcă, preferatele mele și am adăugat și câteva flori de zahăr la care am lucrat cu o zi înainte. Ai mei s-au bucurat foarte mult.

Ingrediente:
Pentru blat:
200 g unt,
Un praf de sare,
6 ouă L,
5 ml îndulcitor,
1 linguriță esență de vanilie,
55 ml lapte,
30 g cacao,
180 g făină,
10 g praf de copt,

Pentru sirop:
300 ml apă,
5 ml îndulcitor,
2 linguriţe esenţă de rom,

Pentru glazură:
150 g cuvertură de ciocolată neagră,
70 ml lapte,
42 g unt,
Pentru decor:
250 ml frişcă lichidă,
Flori de zahăr, după gust

Mod de preparare:

Blatul:

Freci untul, adaugi treptat gălbenuşurile, îndulcitorul, esenţa de vanilie, laptele, un praf de sare şi cacaoa. Încorporezi cu grijă albuşurile bătute spumă, apoi făina, praful de copt şi omogenizezi.

Vei obţine o compoziţie cremoasă (ca la negresă) pe care o torni într-o tavă pregătită cu foaie de copt și dai la cuptorul preîncălzit aprox 30 de minute, la foc mic (sau până trece testul scobitorii). Lași la răcit.

 

Pentru însiropat:

Fierbi apa cu îndulcitorul un minut, dai de pe foc, adaugi esenţa de rom și lași la răcit.

 

Glazura:

Pui pe foc mic cuvertura de ciocolată neagră, laptele și untul și fierbi până se îngroașă ușor, amestecând tot timpul, să nu se lipească și depărtând din când în când ibricul de flacără, să nu se ardă. Lași la răcit câteva minute.


 

Montare și decor:

Cât timp se răcește glazura, însiropezi tortul.

Torni glazura de ciocolată pe tort din mijloc spre margini, după ce ai așezat tortul pe un grătar de răcire, deasupra unei tăvi adânci, lăsând să cadă în tavă excesul. Glazura se va prelinge frumos, iar ce este în plus o poți refolosi. Când nu mai curge glazura, poți muta tortul pe un platou. Dai la frigider 30 de minute, să se închege ușor.

Bați frişca lichidă, cu mixerul, până devine consistentă, dar cremoasă. Umpli un poș cu frișcă și decorezi tortul. Decorezi după gust. La final, poți picura din glazura rămasă, cu ajutorul unei lingurițe, peste florile de frișcă.

 

Sfat: Nu lăsa glazura să se răcească prea tare, ca să o poți turna pe tort. După ce se răcește, se încheagă, căpătând o consistență densă, e foarte gustoasă. Dacă s-a întărit şi o dorei mai subţire, o poți subţia cu puţin lapte.

 

Sugestie de decorare: eu am adăugat și o notă personală tortului Ora 12: câteva flori de zahăr, la care am lucrat cu o zi înainte.


Timp de coacere: 30 min
Timp de pregătire: 1h 30min
Porţii: 12






Poftă Bună!

Comentarii