Mini pasti cu mascarpone si migdale



Mini paști cu mascarpone și migdale

Și anul acesta am dorit să pregătesc pască, am căutat câteva zile brânză dulce, însă nu am găsit, atunci mi-a venit ideea să recurg la cutia de mascarpone pe care o luasem pentru alt desert și nu o mai folosisem. M-am tot gândit dacă să încerc sau nu, pentru că nu am mai făcut până acum pască cu mascarpone și mă bucur că am riscat pentru că mascarpone e catifelat, iar paștile au ieșit delicioase. Am obținut 12 paști.


Timp de pregătire: 1h 20min
Timp de coacere: 35 min/tavă
Porţii: 12


Ingrediente:
Pentru aluat:
12 g drojdie proaspătă,
2 ouă,
2 linguri zahăr,
160 ml lapte cald,
2 linguri smântână 15% grăsime,
1 linguriţă rasă cu sare,
370 g făină,
40 ml ulei pentru frământat,

Pentru crema de brânză:
250 g brânză mascarpone,
2 linguri zahăr,
1 plic zahăr vanilat Bourbon,
1 ou (mare),
O linguriță coajă de mandarină (ținută în zahăr la borcan),
O linguriță coajă de lămâie (ținută în zahăr la borcan),
Stafide, după gust,
Fulgi de migdale blanșate, după gust,

în plus:
1 lingură ulei (pentru uns aluatul),
Aprox 70 g făină (pentru întins aluatul)
1 ou mic pentru uns înainte de copt

Mod de preparare:
Se fărâmițează drojdia în laptele cald, se adaugă ouăle, zahărul, sarea, dar și smântâna, apoi făină cât cuprinde (aporx 370 g). Se amestecă și se frământă, adăugând mereu puţin câte puţin uleiul. Când se obține un aluat consistent, dar pufos, se unge cu ulei (cam o lingură), se acoperă cu folie alimentară şi se lasă la crescut până îşi dublează volumul, într-un loc ferit de curenţi de aer.

Se răstoarnă aluatul pe masa presărată cu făină (aprox 70 g) şi se întinde aluatul în foaie grosuță. Se decupează 12 cercuri mai mari, care se transferă în tava pregătită cu foaie de copt. Restul de aluat se refrământă, se întinde în foaie, din care se taie fâșii lungi și subțiri, care se răsucesc câte 2, pentru a forma marginile paștilor și crucile.
Se lasă păștile la crescut în tăvi (eu am făcut 2 tăvi cu câte 6 păști) cam o jumătate de oră.

Pentru umplutură: crema mascarpone se amestecă dulce cu zahărul, zahărul vanilat și oul.


Se ung păștile pe margine cu ou, se lipesc fâșiile răsucite (marginile), apoi se distribuie umplutura în cele 2 tăvi cu păscuțe, se presară mirodenii (stafide, coajă de citrice), iar la final se adaugă fâșiile răsucite pentru a face crucile. Se ung iar cu ou, se presară fulgii de migdale.
Se dă la cuptorul preîncălzit, la foc mic, aprox 35 de minute fiecare tavă.


Când sunt gata, se acoperă cu un prosop de bucătărie.

Notă: Dimensiunea paharului cu care am decupat păscuțele: 10 cm diametru

Notă: eu am folosit la umplutură coajă de mandarină, respectiv coajă de lămâie rase și ținute cu zahăr și zahăr vanilat Bourbon, în borcane, având anumite proprietăți: se înmoaie și au un parfum anume, o aromă intensă, dacă au stat minim o săptămână în borcane, la frigider. Se păstrează numai la frigider. Atenție, coaja de mandarină (respectiv lămâie) ținută în zahăr nu este totuna cu coaja de mandarină (respectiv lămâie) confiată, care presupune pregătirea termică în sirop de zahăr.
   





Hristos a Înviat!
Paște Fericit, cu liniște sufletească și speranță!

Comentarii