Rețete Pascale

Tort cu portocala, arahide si ciocolata


Tort cu portocală, arahide și ciocolată

Un tort elegant, cu pandișpan pufos și aromat cu vanilie și portocală, însiropat, cremă de arahide și glazură de ciocolată. Pentru ca gustul ciocolatei să nu fie prea intens (pentru mine), am folosit mai multă ciocolată cu lapte și mai puțină amăruie la cremă. Și pentru că obișnuiesc să folosesc arahide la checuri, pentru crusta de deasupra, acum m-am gândit să râșnesc câteva arahide și să le folosesc și la această cremă. Îmi plac mult arahidele pentru gustul lor complex. Nu e nevoie ca arahidele să fie nesărate, ale mele au fost prăjite, sărate, în coajă roșie și le-am decojit și le-am dat la râșnița de cafea pentru a obține o pastă fină. Important e ca arahidele să nu fie unsuroase, ci uscate, astfel încât să le puteți folosi la o cremă totuși dulce.


Timp de pregătire: 2 h
Timp de coacere: 27 min, foc mediu
Porții: 10
Diametrul formei de copt: 20 cm
  
Ingrediente:
Pentru blat:
6 ouă L,
Un praf de sare,
5 ml îndulcitor,
27 ml suc de portocală,
5 g vanilie Bourbon pudră,
100 ml ulei,
7 g praf de copt,
126 g făină,

Pentru sirop:
300 ml apă,
1 lingură coajă de portocală ținută în zahăr la borcan,

Pentru cremă:
150 ml frișcă lichidă,
50 g ciocolată cu lapte,
20 g ciocolată amăruie 72% cacao,
30 g arahide,

Pentru glazură:
150 g cuvertură de ciocolată neagră,
120 ml lapte,
40 g unt,

Pentru decor:
30 g ciocolată albă,
50 ml frișcă lichidă,
20 g ciocolată neagră,
Ornamente verzi din ciocolată

Mod de preparare:
Blatul:
Se bat, cu mixerul, albușurile cu un praf de sare și îndulcitorul, se adaugă gălbenușurile, sucul de portocală (eu am avut o jumătate de portocală), vanilia, uleiul, apoi și praful de copt și făina lingură cu lingură, amestecând după fiecare, la viteză mică, ușor, astfel încât compoziția să capete volum. Se poate folosi mixerul și pentru amestecarea ingredientelor uscate, atât timp cât acestea se adaugă lingură cu lingură și se amestecă după fiecare. Cât despre făină, eu am pus 6 linguri, iar ca să nu fie dubii, că e lingură plină sau rasă sau mai pe jumătate, am scris exact și gramajul.
Se toarnă compoziția într-o formă de copt rotundă, pregătită cu foaie de copt, se dă la cuptorul preîncălzit, la foc mediu, aprox 27 de minute (sau până trece testul scobitorii). Se lasă la răcit.


Siropul:
Se fierb apa cu coaja de portocală aprox 5 minute, se lasă la răcit.


Crema:
Se topesc frișca lichidă împreună cu cele două feluri de ciocolată, pe baie de aburi. Se amestecă bine, până se topește ciocolata, se lasă la răcit cam 10 minute pe masă, apoi se dă la frigider, 15 minute.
Între timp, se decojesc arahidele, se dau la râșnița de cafea pentru a obține o pastă fină.
Se bate crema cu mixerul, până devine cremoasă, se adaugă și arahidele și se omogenizează.




Montare:
Se însiropează tortul, se întinde crema de arahide și se îmbracă și laterala, apoi se dă la congelator, astfel încât atunci când turnăm glazura, tortul să fie rece, iar crema să nu se topească sau să se împrăștie. Acest procedeu îl folosesc și când folosesc glazura oglindă.

Glazura:
Într-un ibric, se topesc pe foc mic, cuvertura de ciocolată cu laptele și untul, amestecând mereu, să nu se ardă și îndepărtând ibricul de foc din când în când. Când s-a omogenizat glazura, se dă deoparte puțin la răcorit, apoi se toarnă călduță pe tort (să nu frigă la deget).


Decor:
Se topește pe baie de abur ciocolata albă, se umple un poș pentru ciocolată, se decorează tortul. Pentru florile din cremă, se amestecă ciocolata neagră topită cu frișca lichidă, cu mixerul și se ornează tortul.
Eu am folosit și câteva ornamente verzi din ciocolată făcute altă dată.
Se dă la frigider până la servire.





  

Poftă Bună!

Comentarii