Pizza cu șuncă, mozzarella și parmezan


Pizza cu șuncă, mozzarella și parmezan

O pizza pregătită, din ingrediente rămase de la alte rețete, era un aluat de rezervă inițial, așa că a dospit la frigider. Am decorat-o cu ce am mai avut, am copt-o repede, că eram toți hămesiți după atâtea treburi prin casă, însă aceasta a ieșit cea mai gustoasă.

Timp de pregătire: 35 min
Timp de coacere: 20 min
Porții: 4

Ingrediente:
Pentru aluat:
310 g făină,
10 g drojdie uscată,
28 ml ulei de măsline,
1 linguriță rasă sare,
200 ml apă caldă,

Pentru topping:
1 lingură sos de roșii cu busuioc,
Un vârf de cuțit oregano uscat,
4 felii pancetta,
4 felii pastramă crud uscată,
40 g brânză Grana Padano,
80 g brânză Mozzarella bloc,

În plus:
40 g făină pentru frământat,
100 ml apă (pentru procesul de coacere)

Mod de preparare:
Pentru aluat: într-un bol încăpător, se fărâmițează drojdia în apă caldă, se adaugă uleiul de măsline și făina în care am amestecat sarea. Se frământă până se obține un aluat moale, neted și se răstoarnă pe masa presărată cu făină. Se mai frământă ușor, cât să capete consistență și formă și se dă la frigider. Va dospi la rece. Acest tip de aluat poate fi lăsat peste noapte la frigider, fără probleme (adică fără riscul supra-dospirii). De obicei, dacă fac mai multă pizza și-mi rămâne aluat nefolosit, îl dau la frigider și-l folosesc a doua zi. Puteți face și pâine din el.

Pentru topping: se întinde aluatul pe masă, cu mâinile, se unge cu sosul de roșii cu busuioc. Pentru un plus de aromă, eu am presărat și oregano uscat. Se transferă aluatul într-o tavă specială pentru pizza (care are niște găurele speciale ce permit trecerea aerului la coacere).
Se presară pe aluat pancetta și pastrama, rupte cu mâna. Se adaugă parmezanul și mozzarella, date pe răzătoare diferite, dar și rupte bucățele, pentru un aspect rustic.


Coacere: se dă la cuptorul preîncălzit, se coace la foc iute (eu am un semn pentru pizza) 15-20 minute. Se mai introduce în cuptor o tavă cu 100 ml apă. Aburii vor face aluatul pufos. Aveți grijă să îndepărtați tava după ce s-a evaporat apa.



Poftă Bună!

Comentarii