Chifle norișori cu crustă de mozzarella


Chifle norișori cu crustă de mozzarella

Vă prezint azi niște chifle gustoase, pe care mai întâi am vrut să le pregătesc separat, apoi m-am răzgândit si le-am pus în aceeași tavă, lăsându-le să mai dospească și să se unească. Le-am presărat și mozzarella (era bine dacă puneam și în aluat dar eu am avut puțină) pentru o crustă delicioasă. Au ieșit așa pufoase și bune! Și ce îmi place culoarea gălbuie specifică aluatului de casă.

Timp de pregătire: 3 h  30 min
Timp de coacere: 38 min
Porţii: 15 chifle

Ingrediente:
Maia:
90 g făină 000,
90 ml apă,
20 g drojdie proaspătă,

Aluat:
150 g făină 650,
200 g făină 000,
160 ml apă călduţă,
100 ml lapte,
60 ml ulei,
2 linguriţe (rase) sare,

În plus:
40 g făină pentru blatul de lucru,
30 ml apă pentru uns,
Mozzarella rasă, după gust

Mod de preparare:
Mai întâi se pregăteşte maiaua, dizolvând drojdia în apă călduţă, se adaugă făină şi se amestecă bine. Se obţine o pastă mai moale, care se lasă la crescut o oră (cu cât fermentează mai mult,  cu atât are un gust mai pregnant).

Într-un bol se adaugă cele două tipuri de făină (000 și 650), sarea și se amestecă un pic (cu mâna), se toarnă apoi lichidele și maiaua și se începe frământarea (cu mâna sau cu mixerul). Se încorporează uleiul, picurându-l în fir subțire. Se frământă până se obţine un aluat moale, lucios. Se acoperă cu folie alimentară şi se lasă la crescut cam o oră sau până îşi dublează volumul. Aluatul va deveni și mai pufos.

Se presară puţină făină pe masă, se mai frământă uşor aluatul, doar cât să-i dăm forma unui sul lung. Se taie în bucăți egale, care se rotunjesc cu mâna. Se transferă chiflele, la o mică distanță între ele, într-o tavă  pregătită cu foaie de copt. Se mai lasă la crescut încă o oră, chiflele vor dospi și se vor uni, ca un norișor.


Se ung chiflele cu apă, se dă tava la cuptor, la foc mediu, pentru 15 minute. Se scoate tava, se ung chiflele din nou cu apă, se presară mozzarella rasă, apoi se dă tava înapoi la cuptor, se dă focul mic și se mai lasă încă 20-23 de minute (sau până consideraţi că sunt bine coapte, în funcţie de cuptorul vostru).





Poftă Bună!

Comentarii