Tarta cu capsuni si crema de vanilie si apa de trandafiri



Tartă cu căpșuni și cremă de vanilie și apă de trandafiri

Azi împărtșesc cu voi rețeta unei tarte delicioase – o simfonie de arome. Pentru blat am folosit făină specială pentru patiserie (tarte, biscuiți, foietaje) tip 550, de care am fost foarte mulțumită, când am văzut ce textură și gust are blatul, deja m-a inspirat pentru viitoare rețete. Pentru crema am folosit vanilie și apă din flori de trandafiri, apoi am decorat cu ornamente din aluatul rămas, precum și căpșuni aromate, câteva linii de ciocolată și flori de frișcă. Pentru mine, această tartă nu a avut nevoie de zahăr, nici măcar de îndulcitor, pentru că a fost suficient de dulce de la frișcă și fructe.

Timp de coacere: 30 min
Timp de pregătire: 2h
Porții: 12

Ingrediente:
Pentru blatul de tartă:
100 g unt rece Covalact 65% grăsime,
200 g făină 550 (pentru patiserie),
Un praf de sare,
1 ou s,
3 linguri apă rece,
2 linguri zeamă de lămâie,
________________
În plus:
O lingură de unt pentru uns forma,
30 g făină pentru blatul de lucru,

Pentru cremă:
2 gălbenușuri,
200 ml lapte,
Un praf de sare,
1 lingură cu vârf (26 g) făină,
5 g pudră de vanilie Bourbon,
1,5 linguriță apă din flori de trandafiri,
40 g unt Covalact 65% grăsime,
100 ml frișcă lichidă,


Pentru decor:
căpșuni proaspete, după gust,
100 ml frișcă lichidă,
20 g cuvertură de ciocolată neagră,
suc de la salata de sfeclă roșie, după gust,
un vârf linguriță colorant natural pudră verde,
1 linguriță apă fierbinte,
Perle de zahăr (eu am folosit de la Dr. Oetker)

Mod de preparare:

Blatul de tartă:

Cerni făina într-un bol, adaugi untul rece, apoi amesteci cele două ingrediente, fărâmițându-le cu degetele. Adaugi un praf de sare, zeama de lămâie, oul, apa rece, amestecând. Frămânți puțin, până capătă forma unui bloc, acoperi cu folie și dai la frigider 30 de minute.

Întinzi aluatul în foaie subțire pe blatul de lucru presărat cu puțină (aprox 30 g) făină. Transferi aluatul cu ajutorul sucitorului într-o tavă de tartă unsă cu unt (eu am pus pe fundul tăvii și o hârtie mică de copt, doar pentru mai multă siguranță, nu e obligatoriu).

Înțepi aluatul cu o furculiță din loc în loc și îndepărtezi surplusul de cocă.


Coci tarta pentru 15 minute, la foc mic, în orb, adică așezi peste ea o foaie de copt cu o greutate, eu am folosit paste, dar se pot folosi bile ceramice, orez, fasole sau ce dorești. Apoi îndepărtezi greutatea și mai coci blatul încă 10-15 minute, la foc mediu, să se rumenească ușor. Când este gata, o scoți din cuptor și se lasă la răcit în formă.

Pentru că mie mi-a rămas puțin aluat, am pregătit și niște ornamente: flori și frunzulițe. Pe acestea le poți lăsa albe sau le poți colora cu suc de la salata de sfeclă roșie sau colorant natural pudră verde, dizolvat în apă fierbinte. Pe aceste ornamente le coci doar câteva minute (7-8 minute), stai cu ochii pe ele.

Crema:

Amesteci, într-o crăticioară, gălbenușurile cu laptele și un praf de sare, cu un tel. Adaugi făina, vanilia și apă din flori de trandafiri. Fierbi amestecul pe foc mic, până se îngroașă ca o budincă (aprox 5 minute). Stingi focul, adaugi untul, amestecând bine. Transferi într-un bol, acoperi cu folie alimentară și dai la frigider, să se răcească bine (aprox 15 minute).

După aceea, adaugi în cremă frișca lichidă bătută, până capătă acea consistență cremoasă, fină.


Montare și decor:

După ce s-a răcit tarta, o scoți din formă și o muți pe un platou. O umpli cu cremă. Dai la frigider cât pregătești decorul.



  Speli căpșunile și le zvânți pe un prosop de hârtie.

Topești ciocolata pe baie de abur și umple cu ea un poș pentru ciocolată.

Bați frișca lichidă, până devine consistentă și mătăsoasă.

Scoți tarta de la frigider și o decorezi cu: linii de ciocolată, flori de frișcă, ornamentele din aluat, pictate, căpșuni și perluțe. Mai trasezi câteva linii de ciocolată.

Dai tarta la frigider până la servire.






Poftă Bună!

Rețeta video:


Distincții culinare:

Rețetă publicată în Revista Cărticica Practică nr.1/2021.

Comentarii