Gem de mure (2020)



Gem de mure

Am cumpărat zilele trecute 1 kg de mure, din care am oprit și pentru un tort și am făcut și gem.
Ce am schimbat anul acesta: am dat gemul, așa călduț, la blender, apoi l-am trecut prin strecurătoare, să scap de sâmburi. E minunat în deserturi.

Timp de pregătire: 1 h 20 min
Timp de gătire: aprox 30 min
Porții: un borcan de gem cu volumul de 0,370 ml

Ingrediente:
715 g mure,
300 g zahăr (mai mult sau mai puțin, după gust), 

Mod de preparare:

Speli murele. Eu le-am scos și miezul alb, pentru că mi s-a părut amar. Dacă te deranjează, îl poți scoate cu un cuțit.

Așezi fructele împreună cu sucul lăsat de ele într-o cratiță încăpătoare (pentru că o suprafață mai mare înseamnă timp mai scurt de fierbere). Presari zahărul peste mure, amesteci ușor și lași deoparte minim o oră, pentru ca sucul lăsat de fructe să se amestece cu zahărul.

 

Pui gemul la fiert. Culegi spuma, dacă e nevoie, eu am avut prea puțină. Amesteci des, ca să nu se lipească.

Când s-a legat siropul, dai de pe foc. Poți testa pe o farfurioară, dar și cu un termometru. E gata când un bob de gem pus pe farfurioară nu se împrăștie, ci curge în fir legat sau când temperatura gemului ajunge la 101°C.

 

Poți lăsa gemul așa sau poți să-l pasezi un pic la blender, cât este călduț, apoi îl treci prin strecurătoare, pentru a scăpa de sâmburi.

Torni gemul în borcan, pui capacul și etichetezi. Depozitezi la loc răcoros.  






Poftă Bună!
Rețeta video:



Comentarii