Gogoși (fără zahăr)


Gogoși

Gogoșile, fie ele rotunde, inele, împletite sau de orice formă vă plac, sunt delicioase în week-end, când toată lumea ar mânca ceva bun. Dacă mai scoatem la testat și dulcețurile pregătite în vară, nu-ți mai trebuie altceva.

De data aceasta le-am făcut cu îndulcitor, să poată mânca și tata, am avut și gem de casă fără zahăr. Am pus zahăr doar la decor și pozat (pe-acelea le-am mâncat eu :)

 

Porții: 12

Timp de pregătire: 1h 40 min

Timp de gătire: aprox 1 h

 

Ingrediente:

10 g drojdie uscată,

2,5 ml îndulcitor / 2 linguri zahăr,

300 ml lapte,

100 ml apă,

1 linguriță cu sare,

4 ouă L,

70 ml ulei,

800 g făină,

Coajă de lămâie, după gust,

Un vârf de cuțit vanilie Bourbon pudră,

140 g făină pentru blatul de lucru,

Gem de caise  / zahăr pudră

 

Mod de preparare:

Într-un castron adânc sau bolul de la mixer, torni laptele împreună cu apa (încălzite ușor într-un ibric), adaugi drojdia și îndulcitorul și amesteci. Adaugi pudra de vanilie, coaja de lămâie, ouăle și puțină făină și începi să amesteci, iar restul de făină îl adaugi treptat (mie mi-au trebuit aprox 800 g în total la aluat). Încorporezi treptat și uleiul. Frămânți aluatul cu mâinile sau la robotul de bucătărie aprox 6 minute până obții un aluat neted, lucios, ușor moale.

Transferi aluatul într-un bol uns cu puțin ulei, pulverizei puțin ulei pe aluat, îl netezești și îl acoperi cu folie alimentară. Îl lași la dospit o oră sau până își dublează volumul.

 

Răstorni aluatul pe pe blatul de lucru presărat cu făină și frămânți doar ușor, cât să-i dai formă. Împarți aluatul în două bucăți, ca să lucrezi mai ușor. Întinzi cu sucitorul fiecare aluat într-o foaie potrivită ca grosime, apoi decupezi gogoșile cu paharul sau o formă de patiserie. Poți scobi mijlocul cu un dui. Poți face gogoși rotunde, inel, împletite sau ce forme îți plac.

 Sfat: La acest pas, mai lăsați pe masă circa 10 minute la dospit, vor ieși mai pufoase.

Prăjești gogoșile în uleiul încins (la 175 °C), rumenindu-le pe ambele părți. 


Odată prăjite, transferi gogoșile într-o tavă mare pregătită cu prosoape de hârtie, care să absoarbă excesul de ulei.

Servești gogoșile cu dulceața preferată (eu am ales una de caise, fiind mai acrișoară) sau pudrate cu zahăr.


Sfaturi și trucuri:

Dacă ai un termometru de bucătărie, folosește-l cu încredere, ai grijă ca uleiul să nu fie prea încins, gogoșile se vor prăji repede, dar riști să nu se facă înăuntru. Iarăși, dacă e prea rece, gogoșile vor absorbi mult ulei. Temperatura optimă: 175 de grade. Testat si experimentat.






Poftă Bună!
Rețeta video:

Comentarii