Rețete Pascale

Salată de sfeclă roșie


Anca E. Voicu
Salată de sfeclă roșie 

Am pregătit salată de sfeclă roșie, cu hrean, în oțet, la borcan. Hreanul este un bun conservant, așa că intenționam să o țin pentru sezonul rece, însă a ieșit atât de bună, că până la iarnă cred că fac alta. Nu este greu deloc, puteți să o condimentați cum vă place și este foarte gustoasă.

Vă recomand să alegeți bucăți de aceeași mărime, pe cât posibil, eu am avut bucăți mai mici și mai mari și am ținut cont să le scot mai repede pe cele mai mici, care au fiert repede.

Nu uitați să purtați mănuși când tăiați sfecla, pentru că pătează.

 

Timp de pregătire: 15 min

Timp de gătire: 35 min

Porții: 2 borcane de 720 ml

 

Ingrediente:

5 bucăți sfeclă roșie (aprox 3 kg),

4 linguri oțet,

400 ml apă rece,

2 lingurițe sare,

4 linguri zahăr,

4 lingurițe hrean ras

 

Mod de preparare:

Speli bine bucățile de sfeclă roșie și se pun la fiert într-o cratiță cu apă, astfel încât să le acopere de două degete. Lași la fiert aprox 30-35 min (în funcție de mărime) sau până se pătrund ușor cu o furculiță așa cum verifici cartofii (să nu fie nici prea moi, nici tari).

Scoți pe o tavă și lași la răcit.

Decojești și tai, după plac. Eu am pregătit în două castroane: sfeclă tăiată bețișoare, respectiv sfeclă dat pe o răzătoare cu model.

Amestecul îl poți pregăti direct în vasul în care ați ras sfecla sau în borcane. Adaugi zahăr, oțet, sare și apă, dar și puțin hrean ras, guști și verifici. Mirodeniile menționate pe lista de ingrediente eu le-am împărțit în cele două castroane, însă adaptezi după gust.

Transferi în borcane și pui capacele.

Le păstrezi la frigider. 

Anca E. Voicu 

Anca E. Voicu

Poftă Bună!

Rețeta video:

Comentarii