Sos caramel (cu conținut scăzut de zăhăr)

 

Sos caramel (cu conținut scăzut de zăhăr)

Ador caramelul, iar când îl fac, îmi fac mai mult ca să umplu un borcănel și să îl folosesc la mai multe deserturi sau la floricele de porumb. Pentru că nu îmi place dulce-leșios, îl fac doar cu 5 linguri de zahăr (80 g) la 200 ml de  smântână / cremă pentru gătit. De data aceasta, am găsit o cremă pentru gătit fără gluten, fără ulei de palmier, care a îngroșat sosul meu caramel, încât nu am mai fost nevoită să-l îngroș cu amidon și a ieșit mai bine decât atunci când foloseam smântână pentru gătit. A ieșit foarte bun.

 

Timp de gătire: 12 min

Timp de pregătire: 2 min

Porții: 8 (un borcan de 270 g)

 

Ingrediente:

80 g zahăr,

50 g unt,

200 ml cremă pentru gătit

 

Sosul caramel:

Pui zahărul într-un ibric, pe foc mic. Nu amesteci cu nimic în el, ci doar rotești din încheietură ibricul, pentru a se topi zahărul.

Când zahărul s-a topit și are o culoare frumoasă de coniac (adică aprox 4 minute), adaugi untul și poți amesteca acum cu o spatulă. Va face spumă și se va umfla, ai grijă la abur!

Odată topit untul (adică după aprox 3 minute), adaugi crema pentru gătit și amesteci bine îl mai lași aprox 5 minute.

Nu-ți face griji dacă ți se întâmplă să găsești cocoloașe de zahăr cristalizat. Pur și simplu amestecă pe foc mic, până când ai un sos omogen!

Îl poți turna în borcan. Se va îngroșa mult când se va răci. După ce s-a răcit, îi pui capacul și îl păstrezi la frigider până la utilizare.



Poftă Bună!

Rețeta video:

Comentarii