Rețete Pascale

Piept de pui în aluat tempura cu sare afumată

 

Piept de pui în aluat tempura cu sare afumată

Tempura este o tehnică de gătit, dar și un preparat japonez (pește, legume sau carne) trecute printr-n aluat preparat din ingrediente simple: ou, făină și apă foarte rece și prăjite pentru a obține o crustă crocantă. Eu am pregătit piept de pui în aluat tempura, la care am folosit și sare de mare afumată, l-am prăjit, apoi l-am servit cu sosul meu clasic de maioneză cu usturoi. Poți servi cu orice sos îți place.

 

Timp de pregătire: 10 min

Timp de gătire: 30min

Porţii: 4

 

Ingrediente:

1 piept de pui,

60 ml apă rece,

4 linguri făină,

1 ou,

Sare de mare afumată, după gust,

Pesmet, după gust

 

Mod de preparare:

Într-un castron mai mare, bați oul cu apa şi încorporezi treptat făina. Apa trebuie să fie foarte rece pentru a preveni formarea glutenului și îngroșarea excesivă a aluatului. Da, aluatul trebuie să fie mai gros ca la clătite, dar nu dens. De asemenea, apa rece o să împiedice alimentul să absoarbă mult ulei când îl prăjești. Adaugi sarea afumată și amesteci.


Treci puiul tăiat fâșii prin aluat tempura, apoi prin pesmet.


Încingi uleiul într-o tigaie și prăjești bucățile de pui pe ambele părți, până obții o crustă crocantă, frumoasă și aurie.


Când sunt gata, le scoți pe un platou.

Servești cu sosul preferat. Eu am ales un pat de legume și un sos cu maioneză și usturoi.




Poftă Bună!

Rețeta video:

Comentarii