Prăjitura Antonie


Prăjitură Antonie

Toată lumea știe că nu sunt fană ciocolată (când fac prăjituri ciocolatoase, e pentru că îi iubesc mult pe ai mei, iar  eu mănânc mai puțin) și că vanilia e preferata mea, oricum, oricând, dar pentru că le promisesem alor mei o prăjitură trio choco, am căutat o soluție avantajoasă :P Așa am făcut această prăjitură cu blat pufos, de vanilie (cu vanilia din cămara Bucătărașului, pentru care îi mulțumesc), un blat ce nu necesită însiropare, 3 creme de ciocolată (albă, cu lapte, neagră), dar mai subțiri. Ei, și ca să fiu și eu mulțumită, pentru decor am folosit glazura oglindă rămasă de la tortul caramel.
În funcție de preferințele voastre pentru ciocolată, puteți folosi ciocolata neagră tip cuvertură (sau ciocolată pentru gătit) de 56% cacao sau peste 70 % cacao, iar eu pentru că nu sunt așa fană ciocolată, am folosit primul sortiment.
La mulți ani sărbătoriților, de Sf. Antonie (17 ianurie)


Ingrediente:
Blat:
5 ouă M,
Un praf de sare,
2,5 ml îndulcitor,
140 ml ulei,
100 g (5 linguri) făină,
5 g praf de copt,
5 g vanilie pudră,
5 linguri apă rece,

Crema de ciocolată albă:
50 g ciocolată albă,
50 ml frișcă lichidă,
80 g brânză mascarpone,

Crema de ciocolată cu lapte:
50 g ciocolată cu lapte,
50 ml frișcă lichidă,
80 g brânză mascarpone,

Crema de ciocolată neagră:
50 g cuvertură de ciocolată neagră 56% cacao,
50 ml frișcă lichidă,
80 g brânză mascarpone,

Decor:
50 ml frișcă lichidă,
Choco sticks cu mentă,
Choco sticks cu cappuccino,
200 ml glazură oglindă preparată altă dată -> rețeta aici: Tort cu glazură oglindă de caramel

Mod de preparare:
Blatul:
Se bat spumă, cu mixerul, albușurile cu un praf de sare și îndulcitorul. Se adaugă, rând pe rând, gălbenușurile, apa, uleiul, iar apoi făina amestecată cu praful de copt și vanilia, omogenizând cu o spatulă, de jos în sus pentru a rămâne compoziția aerată.
Se toarnă compoziția într-o tavă pregătită cu hârtie de copt și se dă la cuptorul preîncălzit, la foc mediu, pentru aprox 26 de minute.


Cremele:
Crema de ciocolată albă: se topesc pe baie de abur frișca împreună cu ciocolata albă, se omogenizează și se lasă la răcit.

Crema de ciocolată cu lapte: se topesc pe baie de abur frișca împreună cu ciocolata cu lapte, se omogenizează și se lasă la răcit.

Crema de ciocolată neagră: se topesc pe baie de abur frișca împreună cu ciocolata neagră, se omogenizează și se lasă la răcit.

Se bate brânza mascarpone cu mixerul, până devine cremoasă, apoi se distribuie egal în cele 3 castroane cu ciocolată, omogenizând.

Montare și Decor:
Pentru că mie mi-a rămas glazură oglindă de la desertul anterior, am păstrat-o la frigider, unde s-a închegat. De aceea, am desfăcut-o pe baie de abur și am lăsat-o la răcit până la punctul în care se poate turna (adică 25 de grade).


Se scoate hârtia de copt din tavă și se montează prăjitura în formă. Se întinde crema de ciocolată neagră pe blat, apoi crema de ciocolată cu lapte, apoi cea albă. Se dă la congelator 10 minute, după care se toarnă glazura oglindă. Se dă la frigider 30 de minute, pentru ca glazura să se închege puțin, apoi se decorează cu frișca lichidă bătută cu mixerul, dar și cu sticksuri de ciocolată.

Detalii tavă de copt: Eu am folosit o formă pătrată, de 20 cm, cu bază detașabilă.
Porții: 10 buc.
Timp de coacere: 26 min
Timp de pregătire: 2 h 30 min
  







Poftă Bună!

Comentarii